Haberler:

[move]Türkiye'nin Elektronik ve Metal Dedektörlerini Buluşturan İlk Sitesi Teknoloji Ekibi'ne Hoş Geldiniz.[/move]

Ana Menü

kuluçka için lamba watt hesabı?

Başlatan mc_307, 24 Nisan 2015, 20:11:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mc_307

slm arkadaşlar.
ben bir kuluçka makinesi yapmak istiyorum. 48 tane falan tavuk yumurtası kapasitesi olacak.  buradaki ısıtma olayını genelde 50w armut lambalarla yaparlar. ben daha az tüketim için adaptörle 9v veya 12v mini lambalardan takmayı düşünüyorum.  yani mobilet far lambası gibi olabilir. nerdeyse 30 tane falan kullanmayı düşünüyorum.
paralel bağlı oolacak bu lambaların tüketimi ne olur sizce.  12v 3a ve ya 5a akımlı adaptöre bağlayacağım. 9v ve 12 voltluk için bir hesap yapabilirmisiniz. 1 tanesi ne yakar 2 tanesi papalel ne yakar?
12v5a adaptörle hem lambaları hem devreyi hem fanı çalıştırmayı düşünüyorum.
bu arada 240rpm motor 12 ac diyor. buna 12 dc adaptör olurmu. ben zorladığı tarafta diğer tarafa dönmesini istiyorum öyle bir özelliği varmış
Linkback: kuluçka için lamba watt hesabı?
"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

onur600

#1
a.s.
Ustam,9,12 voltluk klasik far ampülleri ile olması gerken ortam ısısını biraz zor yakalarsın.Belki 12v  50w örneğin halojen(spot) lambalar işinizi görür.Ancak 3-5A lık adaptör işinizi görmez.
Yumarta rafının hareketi de belli peryotlarda olması gerekli.Çok sık veya az olması yine sorun teşkil edecek bunun için motoru
süreceğiniz anolog veya dijital kontrol sisteminiz olacak.
Ayrı yetten ısı ve fan kontrolü içinde yine kontrol sistemi ihtiyacınız olacak...
Not;watt/volt=amp.
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...

mc_307

Alıntı yapılan: onur600 - 24 Nisan 2015, 23:20:19
a.s.
Ustam,9,12 voltluk klasik far ampülleri ile olması gerken ortam ısısını biraz zor yakalarsın.Belki 12v  50w örneğin halojen(spot) lambalar işinizi görür.Ancak 3-5A lık adaptör işinizi görmez.
Yumarta rafının hareketi de belli peryotlarda olması gerekli.Çok sık veya az olması yine sorun teşkil edecek bunun için motoru
süreceğiniz anolog veya dijital kontrol sisteminiz olacak.
Ayrı yetten ısı ve fan kontrolü içinde yine kontrol sistemi ihtiyacınız olacak...
Not;watt/volt=amp.
Sağol ustam 12v gibi bu stop veya sinyal lambalarından yapmayı düşünüyorum. Sağlam sıcaklık verdiğini duydum. Isı kontrol sistemim dijital. Fan sürekli calışacak. Kontrol sistemine ayrıca yine sıcaklık ve nem ölçen sensör takacağız. Bu sensörde sadece sicaklik bilgisi verecek sağlama için. Nem bilgisi verirkende mini bir fanla yuzde 65 nem i gecerken fan çalışıp içerideki fazla nemli havayı dışa cekecek, yüzde 55 seviyelerine gelince fan duracak. Nem için böyle bir koruma düşündük.
Viyol için 12v ac 240 rpm motor kullanacagım. 4 saatte 1 tur atabiliyor. Zorlaninca terse dönüyor. Döndüğünü görmek zor anca bi 20 dk sonra gelip bakmak lazim.
Elektrik sarfiyatı derdim olmasa direkt 220v 50w ampul takar işime bakardım.
12v 10a led adaptörü alcam. Bunla yeterli lambayı çalıştırırıp sanırım.
10 tane stop lambası yeter bence.
12v 50w lamba ile 220v 50w lamba aynı mı yakar?

[IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/20/721f4ad5899da4e3cb28091463eb95d1.jpg[/img]

"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

elc

12v 50w lamba ile 220v 50w lamba aynı mı yakar?

:)) 50w zaten harcanan güç ha 220v kullanarak harcamışsın hada 12v kullanarak fark eden birşey yok  12v5a bir adaptör 12*5=60w güç verir toplamda yani ( w=v.a )

lambaları parelel bağladıkça çekeceği güç katlayarak yükselecektir.

"Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?" Zümer Suresi - 8-9

Mustafa-

Bu is için en uygunu 100w enfraruj lamba kullanmak
Philiph Par38 100w.

mc_307

Alıntı yapılan: elc - 25 Nisan 2015, 10:15:38
12v 50w lamba ile 220v 50w lamba aynı mı yakar?

:)) 50w zaten harcanan güç ha 220v kullanarak harcamışsın hada 12v kullanarak fark eden birşey yok  12v5a bir adaptör 12*5=60w güç verir toplamda yani ( w=v.a )

lambaları parelel bağladıkça çekeceği güç katlayarak yükselecektir.
Elc ustam. 12v ampuller 5w mış. Amper bu denklemde kabataslak 420 mah ceker.
10 tane bu lambadan baglasam 4.2amper edet degilmi?
10amperlik adaptor kullancam. Yarısı buna gider. Fan, devre icin amperi bu kalan amper karşılar diyorum?
Sizce dogrumu hesabim?
5w lık bu lambalarla harcamam yarıya düser diyorum? Yani 10 lamba 50w eder,
Hatta kutuyu küçük tutarsam dahada az sayıda lamba iş görür gibi?
Bu arada 220v 5w gecelik lambaları takıp direkt adaptör kullanmadan prize taksam yine aynı olur degilmi? 

[IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/20/721f4ad5899da4e3cb28091463eb95d1.jpg[/img]

"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

onur600

LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...

mc_307

Alıntı yapılan: onur600 - 02 Haziran 2015, 16:42:58
Can sıkıntısı :D

Eline sağlık ustam :)
Ben bu gece cıkım sepetine alıyorum yumurtaları yani 19. Günün ilk saatleri.
Sizin lamblar yakin olmuş gibi lambalarla yumurtalar arasına bi perdeleme iyi olur bence. Çevirme kesinlikle gerekli. Nem icin nem kabıda.
Benim alette bu 20 gun once yaptım
"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

onur600

Eline sağlık ustam seninki çafcaflı olmuş...
Bizim yumurtalar bu kadar lükse gelmez sanırım.Şantiye ortamında bu kadar anca oldu sonuçları biraz modifiyeden sonra paylaşacağım...
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...

Mustafa-

Gurkmatikleriniz hayırlı olsun.... Allah analı babalı büyütsün....


mc_307

Alıntı yapılan: M-usta-FA - 02 Haziran 2015, 18:59:35
Gurkmatikleriniz hayırlı olsun.... Allah analı babalı büyütsün....
Sagol mustafa ustam. Onur ustam teşekkürler
"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious