Haberler:

Türkiye'nin Elektronik ve Metal Dedektörlerini Buluşturan İlk Sitesi Teknoloji Ekibi'ne Hoş Geldiniz.

Ana Menü

"Kid-FM2" almost grown up "Kid-FM" ayrımlı Pin pointer ;)

Başlatan cool2o10, 09 Nisan 2015, 00:32:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cool2o10

Alıntı yapılan: mc_307 - 18 Nisan 2015, 01:50:59
yok ya yukardaki resimdeki ferrite sarılı bobin.


tamam anladım malzemeler geldiğinde denersın zaten en yakın degerı bulursun.
Linkback: Ynt: "Kid-FM2" almost grown up "Kid-FM" ayrımlı Pin pointer ;)

mc_307

"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

cool2o10

Alıntı yapılan: mc_307 - 18 Nisan 2015, 01:54:36
eyvallah ustam.  bilgilendirme yaparım.


Bobin olayıda olabilir :D bak 7 lik 16 filan. denenebilir hayırlısı ıle ilk once kucuk olanla guzel bır sonuc yakalayınca .

mc_307

Bobini alüminyum folyo ile sarmamız gerekiyor mu ustam.?
Yoksa bobini kıpırdatınca ötme başlıyor. Sabitken sıkıntı yok
"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

cool2o10

Alıntı yapılan: mc_307 - 20 Nisan 2015, 15:42:49
Bobini alüminyum folyo ile sarmamız gerekiyor mu ustam.?
Yoksa bobini kıpırdatınca ötme başlıyor. Sabitken sıkıntı yok


Benim dediğim çaplı buyuk 7 lik ve diğer olanlar için onlarda folyo olayı. kucukte bırsey yok. Küçük bir kalibre gerekebilir



mc_307

Alıntı yapılan: cool2o10 - 20 Nisan 2015, 15:57:22
Alıntı yapılan: mc_307 - 20 Nisan 2015, 15:42:49
Bobini alüminyum folyo ile sarmamız gerekiyor mu ustam.?
Yoksa bobini kıpırdatınca ötme başlıyor. Sabitken sıkıntı yok


Benim dediğim çaplı buyuk 7 lik ve diğer olanlar için onlarda folyo olayı. kucukte bırsey yok.
Ustam bobin kıpırdatınca ötme var kesinlikle . Aksam bi deniycem folyo olayını.
Sizin stabil ayarlariniz nedir.

[IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/20/721f4ad5899da4e3cb28091463eb95d1.jpg[/img]

"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

cool2o10

All Credits Goes to EDDY 71 from ukrania for this Project. Eddy71 in adını verelim yaptıgı bu çalışma için.

açtın yada yerine kalibrasyon sinyali düğmeye bastığında sinyal geliyorsa basarılı bir başlangıç
eger bir uzun ve kısa geliyorsa frekansta dengesizlik var
eger ıkı kısa geliyorsa frekans cok yuksek
eğer 3 kısa bip sesi geliyorsa frekans kararsız birden fazla frekansı ölçme için sabırsız buda etraftaklerden etkilenme yada pilden kaynaklı.
eger sinyal 3 sn sonra duruyorsa arama generator calısmıyor.


Bobin:



10*50 mm ferrit  25mm 4 katmanlı  0,25-0,3mm etkin bakır telden
L = 2.290µH

cool2o10

çok eskiden pentium dönemlerinde bios hataları için bip seslerini sayardık  aklıma bir an onlar geldi  :D

mc_307

valla ustam bıktırdı beni meret. masa üstünd eayar verince paraları yaklaştır iyi sıkıntı yok. ama aleti gezdirmeye başlayınca ötmeye başlıyor. öffffffff yawwwwwww
"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

cool2o10

Alıntı yapılan: mc_307 - 21 Nisan 2015, 00:36:17
valla ustam bıktırdı beni meret. masa üstünd eayar verince paraları yaklaştır iyi sıkıntı yok. ama aleti gezdirmeye başlayınca ötmeye başlıyor. öffffffff yawwwwwww


sana ayrıntılı bır tane .doc formatı yolladım ıcınde detaylı olarak yazıyor hatta .doc formatı verdım ozellıkle lınklerde varkı control tusuhna basınca dırek o mavı lınklere basınca acılsın dıye .


okadar hassaslık normal hıc deıl komple kapalımı senın cıhaz  okadar panik yapma duzelır o hassasıyet.

mc_307

açık üzeri. plastik bi oyuncak kutusuna koydum yine aynı meret. o doküman rusca zor anlarım. birde devreyi yapmıştım zaten, değiştirme durumum yok.  devran55 ustaydı sanırım onunkide aynı imiş :(
hazır bobin bile denedim gene aynı. şemadaki voltajları tam alamıyorum ben. 3.3 yazan yerde 2.1v 1.8 yazan yerde 1.1v falan okuyorum. ayrıca ledleri o renkte takmadım onların sıkıntısı olurmu bilmem. ama aynı sorunlar devran55 ustada var.. meret sanki kalibre edildiği yönü biliyor. o hizada taşı sıkıntı yok, yönü değiştir cortluyor. uh miktarı yüksek acaba ondan olurmu. birileri el atsa 500uhta falan çalışsa  belki düzelir...
"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

cool2o10

Alıntı yapılan: mc_307 - 21 Nisan 2015, 00:49:02
açık üzeri. plastik bi oyuncak kutusuna koydum yine aynı meret. o doküman rusca zor anlarım. birde devreyi yapmıştım zaten, değiştirme durumum yok.  devran55 ustaydı sanırım onunkide aynı imiş :(
hazır bobin bile denedim gene aynı. şemadaki voltajları tam alamıyorum ben. 3.3 yazan yerde 2.1v 1.8 yazan yerde 1.1v falan okuyorum. ayrıca ledleri o renkte takmadım onların sıkıntısı olurmu bilmem. ama aynı sorunlar devran55 ustada var.. meret sanki kalibre edildiği yönü biliyor. o hizada taşı sıkıntı yok, yönü değiştir cortluyor. uh miktarı yüksek acaba ondan olurmu. birileri el atsa 500uhta falan çalışsa  belki düzelir...


3 voltluk led ayrıca o .doc ingılızce

cool2o10

Bak buraya orj sayfayı vereyım kolayca turkceye cevırırsın yapacak arkadaslarda buna bakarak okur ve fıkirsahıbı olurlar..


http://vrtp.ru/index.php?act=categories&CODE=article&article=2476


yandex tranlate i kullanabılırsın.


https://ceviri.yandex.com.tr/

bunlarda md4u adresi


http://md4u.ru/viewtopic.php?f=8&t=3977    bunuda aynı sekılde cevırırsınız gereklı hersey var. farklı versıyonlarıda bulabılırsınız tercıh sıze kalmıs..
ruscadan turkceye ayarlarsın..

mc_307

Alıntı yapılan: cool2o10 - 21 Nisan 2015, 00:50:57
Alıntı yapılan: mc_307 - 21 Nisan 2015, 00:49:02
açık üzeri. plastik bi oyuncak kutusuna koydum yine aynı meret. o doküman rusca zor anlarım. birde devreyi yapmıştım zaten, değiştirme durumum yok.  devran55 ustaydı sanırım onunkide aynı imiş :(
hazır bobin bile denedim gene aynı. şemadaki voltajları tam alamıyorum ben. 3.3 yazan yerde 2.1v 1.8 yazan yerde 1.1v falan okuyorum. ayrıca ledleri o renkte takmadım onların sıkıntısı olurmu bilmem. ama aynı sorunlar devran55 ustada var.. meret sanki kalibre edildiği yönü biliyor. o hizada taşı sıkıntı yok, yönü değiştir cortluyor. uh miktarı yüksek acaba ondan olurmu. birileri el atsa 500uhta falan çalışsa  belki düzelir...


3 voltluk led ayrıca o .doc ingılızce
Ustam site diycektim. Rus sitesi sanirim o. Yinede ing. De olsa zor benim icin. Translate bile yetmiyor :(
Ledin bi sıkıntı olmaz degil mi. ?
Eger yapma imkanınız varsa hi deneyin 2 kişi yaptık ayni sonuç

[IMG]http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/20/721f4ad5899da4e3cb28091463eb95d1.jpg[/img]

"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

cool2o10

sorun etme devren duzelır calısıyor devamlı otmuyor yada kesık kesık vb  bence kendın ayarlama yaparak dene bobınden olabılır bobin indktansını buyut farklı bır yerde hatalı bırsey kullanmıs olabılırsın yada ayarsız kendin ugras bence hemde hatayı bulmus olursun .


bak bır daha kopyalıyayım gormedın sanırım yukarda yazdım ama


Bak buraya orj sayfayı vereyım kolayca turkceye cevırırsın yapacak arkadaslarda buna bakarak okur ve fıkirsahıbı olurlar..


http://vrtp.ru/index.php?act=categories&CODE=article&article=2476

yandex tranlate i kullanabılırsın.https://ceviri.yandex.com.tr/

bunlarda md4u adresihttp://md4u.ru/viewtopic.php?f=8&t=3977   

bunuda aynı sekılde cevırırsınız gereklı hersey var. farklı versıyonlarıda bulabılırsınız farklı .hex dosyları olanı  tercıh sıze kalmıs..ruscadan turkceye ayarlarsın..

cool2o10

kısaca birşeyler yazıyım


ferit üzerinde dunyanın manyetik alanını hıssedıyor ve yer degıstırdıkce bundan etkılenıyor fizik kuralı olarak...


ve cozum olarak ferit yerine kucuk bobin kullanmak sorunu sanırım gıderecektır önce folyo sarıp denersın sonra folyo sardıgını ıyıce bantlarsın cevrelerını ıyıce korunaklı yaptıktan sonra..fena deilse baglantıların birbirinden etkılenmemesı daha stabıl olması ıcın sılıkon dokersın gereken yerlere....

mc_307

"Yavaş yavaş ölüyoruz" dedi kaplumbağa.
"Haklısın, ne uzun bir gün" dedi kelebek.

cool2o10

ferite folyo neden sarıyonkı ? 


cıkar ferıtı  yukarıyada yazdım resım koydum gerekenı kucuk bobin içinde ayarı yazdım daha once devamlı otme durumunda yukseltırsın dedım enduktansı sen once cok kucuk resımdekı kadar bır sey yap bakalım sorunun devam edıcekmı deneme ıcın
ferıt ayarlı pusula gorevı yapıyo çok hassas etkılenıyo  sorunun devam edecegını sanmıyorum gercı kucuk bır bobını ıyıce sarınca bırde devrende gereken yerlerı sılıkonlayınca.

cool2o10

bır kez daha yazıyım duzenlı olarak :


çalışan devre için kendine ezıyetler edıyorsun baska bırsey değil.. fazla panikliyorsun bence. yaptıgın devre cok hassas  olmuş devrende gerekli yerlerin bırbırınden etkılenmesını saglayamamısın radyo gıbı dusun radyoda bıle bellı yerler kapatılır bırbırınden etkılenmesın dıye sılıkonlanır vb .. senin yapacagın çozum olarak :


1- Ferit yerine kucuk caplı resımdekı kadar bır tane bobın yapıcaksın ayarları daha oncekı topıklerde verdım
2- sonra bunu folyo ıle sarıcaksın ( yetmesse hassasıyet elektrık bantı ıle uzerını yıne sararsın )
3- sonra denersın duzelmesse gereken yerlere bobının kabloları vb bırbırınden etkılenmesın dıye sılıkonlarsın ve dıger devredekı yerlerı

cool2o10

Bak nasıl korunmus bobin ve nasıl kapatılmıs dıger parcalar silikonla vb .. etkilenmesini önlemek için. Gerçi ustte verdiğim resimde silikon vb daha net anlasılıyor sadece bobin korunagı ıcın ornek olarak buna bakabılırsınız..


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious