Haberler:

Türkiye'nin Elektronik ve Metal Dedektörlerini Buluşturan İlk Sitesi Teknoloji Ekibi'ne Hoş Geldiniz.

Ana Menü

SÖNDÜRME DİRENCİ SKOP GÖRÜNTÜLERİ

Başlatan ali kaptan, 08 Mart 2011, 14:13:02

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

a.samet

Alıntı yapılan: YILDIRAY - 21 Ekim 2012, 20:28:38
s.a skop ile söndürme dirençi üzerinden ölçüyorum dirençi ona göre ayarlıyorum.(bobine giden kısımdan) ayrıca  örnek delta lf357 8 nolu ayağından ikisinde farklı çıkıyor.hangisi doğru ve söndürme dirençi skop görüntülerini tekrar yükleyebilirmisiniz.
Sadece belirtmek istiyorum son birkac senedir hic normal lf357 gormedim hepsi patates sizinki de patates olabilir
Linkback: Ynt: SÖNDÜRME DİRENCİ SKOP GÖRÜNTÜLERİ

teslacoil

geçenlerde lf 357 meselesini merak edip durumu anlamak için
direnç netten tanesi 1.5 tl 2 adet aldım sağlam çıktı dp3 denedim fazla deneme
imkanım olmadı müsait olunca fark varmı lf356 ile arasında bakıcam
sadece çalışıp çalışmadı konturol ettim o kadar çalıştı
---------------------------------------------------------
bu arada patates tabirini kim taktıysa çok yaşaşın halbuki patatesi çok severim
belkide bir kilo patates parası demek istemiştir belkide yanlış anlaşılmıştır
konu patatesten açıldı canım çekti  hazırlıycak kişi olsada yesek bekarlığın dez avntajları :D

a.samet

Alıntı yapılan: Tesla^Pulse^Coil - 21 Ekim 2012, 22:53:17
geçenlerde lf 357 meselesini merak edip durumu anlamak için
direnç netten tanesi 1.5 tl 2 adet aldım sağlam çıktı dp3 denedim fazla deneme
imkanım olmadı müsait olunca fark varmı lf356 ile arasında bakıcam
sadece çalışıp çalışmadı konturol ettim o kadar çalıştı
---------------------------------------------------------
bu arada patates tabirini kim taktıysa çok yaşaşın halbuki patatesi çok severim
belkide bir kilo patates parası demek istemiştir belkide yanlış anlaşılmıştır
konu patatesten açıldı canım çekti  hazırlıycak kişi olsada yesek bekarlığın dez avntajları :D


Patates ibaresi ilk okulda yaptigimiz patates baski lafindan geliyor. :)

YILDIRAY


YILDIRAY

s.a skopla yeni çalışmaya başladığım için beni madur görün hem öğrenmek hem de öğretmek amacıyla pulse sistemlerde benceeee en büyük problemlerden birisi diye düşünüyorum.söndürme direnci ayarı şimdi 1 resim benim mosfetin drain ayağından ayarladığım söndürme dirençi 1yada 2 hangisi doğru bunu bulmaya çalışıyorum.neyse 3 resim internet aleminde dolaşan doğru eğri deniliyor. 4 ve 5  benim gördüğüm 4 resim direnç değeri büyüyünce 5 resim direnç azalınca. 6 resim doğru örnek alıntığı söylenen ne5534 6nolu ayağında oluşan eğri .şimdi en önemli soru kırmızı daire içindeki ne5534 6 nolu ayağında alındığı söylenen skop görüntüsü bu sinyal nasıl bir skopla görüntülenmiş bende el tipi bir skop bir türlü bu şekilde bir eğri oluşmuyor.bu konuda yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.....

YILDIRAY

bu skop görüntüleri internet alınmış değil kendim skopla görüntüledim sadece kırmızı daire içindeki şekil geotechten alınmıştır.

YILDIRAY

s.a arkadaşlar bu konuda hiç kimsenin yorumu yok mu bu konuya çok hakim olan kişiler var.bekliyorum...*****

pro-TR

s.a.
yıldıray ustam. klasik olarak 1. resim doğru ayar şekli densede asla bu sinyali yakalayamazsınız. 3.resim doğru sönüme çok yaklaşmış, birde olaya şu noktadan bakmak lazım. siz bu skop görüntülerini 4148 kırpıcı bölgesinden mi aldınız yoksa ilk opamp çıkışından mı? o önemli
Güzeli güzel yapan EDEBTİR,
Edeb güzeli sevmeye SEBEBTİR...

"Rufailer giyer pembe kırmızı
Tacının üstünde nurdan yıldızı
Evlatları tutar şişi ateşi, közü
Bülbül güle hayran ben de şeyhime"

YILDIRAY

s.a pro-tr 1 sinyali mosfetin drain ayagindan aliyorum.bu 1nolu resim kendim skopta ayarladigim sekli.6resim ilk op. cikisintan aldigim goruntu sizin dediginiz gibi opamp cikisitan alinan sinyal mosfetin drain ayagintan aldigim gibi net degil. pro tr bu konuda yanlis mi yapiyorum.saygilar

pro-TR

ustam 6. çıkışın op çıkışı ise opampın kazancı fazla, geri besleme direnc değerini düşürüp tekrar bakın (yani opampın kazancını düşürün)
Güzeli güzel yapan EDEBTİR,
Edeb güzeli sevmeye SEBEBTİR...

"Rufailer giyer pembe kırmızı
Tacının üstünde nurdan yıldızı
Evlatları tutar şişi ateşi, közü
Bülbül güle hayran ben de şeyhime"

teslacoil

selam
alta eklediğim resimde delta sinyalinin sadece son kullandığımız kısmı ufak penceresi bunu öncesi ve sonrası yok
üst nokta ile alt nokta arasında ekrana göre en iyi nerden başlayıp nerde bitmeli
soldan sağa sıralandırsak kaçtan başlayıp kaçta bitmeli
0-1-2-3-4-5-6-7-8-9

0-1-2-3-4-5-6-7-8-9
söndürme direnci düşürdükçe sağa kayıyoken yükseltikçe sola kayıyo
alt noktanın eğiminin uzamasını opammp trimpot ayarında biraz daha eğimin artırılabiliyor
değerlide üst kısmı ileri doğru yönelirken değersizde alt taraf yukarıyo doğru kalkıyor
toprak yüzeyinin çoğu demir türevi mineral içeriyor
değersiz metale karşı zayıflata bilmek için hangi yol izlenmeli
sinyal eğrisi nasıl olmalı
bobinden en yüksek akım hangi durumda geçiyor


teslacoil

sinyalin gerisini düşünürsek en yüksek tepe noktası en düşük direnç değerlerinde oluşuyor
geri dönüp sürücü katına baktığımda direnç bobin paralel bu durumda en yüksek direnç değerinde bobinden en yüksek akım geçmesi gerekmezmiydi bu tersliğin sebebi ne
diğer delta sürücülerin hepsinde bu direnç direk bobine parallemi
bu direncin aslında mosfeti kesime gittikten sonra akımın direnç üstünden akması gerekmezmiydi
paralel olması gereksiz enerji sarfiyatı demek değilmi
suanki gibi duruma göre düşük direnç gözüksede aslında yüksek dirençliyken en yüksek akım akıyor
yüksek olması bir yandan sönümlemede dalgalanmayıda peşinden getiriyor
eğer pi sistemler bu düzenek üzerinden gidiyorsa kendi içinde tıkanmış kısır dögüde demektir küllüm hatalıdır
bu sönümleme direnci devreye sonradan akım yönü değişitirlerek verilmesi gerekiyo
bu gerçekler ya bilinmiyor yada önemsenmiyo yada benim jeton köşeli düşmüyo
bu konuda haksız olduğumu biri bana ispatlasın mümkünse   

pro-TR

tesla usta burada bi hata var gözümden kaçmış olmalı, yani verdiğim PDF de, zira önceki söylemlerimde de dediğim gibi söndürme direncini artırdıkça flyback gerilimi tepe noktası artacaktır. direnc değeri düştükçe de tepe noktası düşecektir.
Güzeli güzel yapan EDEBTİR,
Edeb güzeli sevmeye SEBEBTİR...

"Rufailer giyer pembe kırmızı
Tacının üstünde nurdan yıldızı
Evlatları tutar şişi ateşi, közü
Bülbül güle hayran ben de şeyhime"

teslacoil

selami hocam
senin her zaman doğru bildiğin doğruları söylediğinine eminim
olması gereken noktasında fikir olarak en güzel yerleri hep yakalamışın
cevap noktasında bulamadığın cevapların elbet yakalarsın çözümlerini hayırlışıyla inşallah
benim söylediklerimde bir yanlışlık yok senin söylediklerindede verdiğin pdf dosyasındada
eğer ben kendimi ifade edebildiysem birleri cevabını verebilir ümid ediyorum
-----------
konummuza geri dönersek daha  önce konuştuğumuz bir grafik  vardı altın oran ortalama oran konusu
resmi altaki diğer konudan alıtı yaptım bu

birde bu benim poreteusta yakaladım sinyal eğrisi farklı bir sürücü katında
tam tuturabilmişmiyim diğer kullanılan eğrilerden farkı varmı
en iyi böylemi olmalı yoksa sapma açısından biraz daha farklımı yapmak lazım
burda tek düşüncem toprak üstü  kayma oda sanırım diğer düzenekler üzerinden sıfırlabilecek hale getirilir
bu konuda bir yorumunu merak ediyorum
-----------------
bu arada eski konuları okurken aklıma geldi
ercan abinin tekrar sitede olmasını isterdim bir kere konuşma fırsatım oldu ama bu işleri bırakmış gibi konuştu
oda olsaydı buralarda iyi olurdu aslında
dedektör konusunda siteler ustalar ve kişiler hep belli bana göre en önemli kayıp olduğunu düşünüyorum her türlü tecrübesiyle herkeze çok iyiliği olabilecek birisi aslında
neyse her işte hayır vardı aklıma geldi söyliyim dedim paylaşmak istedim

pro-TR

slm tesla usta;
ercan abi sitemize geri döndü ara-sıra online oluyor, kendisi benim ustam olur, özellikle PI konusunda...
sanırım şu sıralar yeni bir projesi yüzünden pek fazla sitelere giremiyor. PI yi bıraktı mı? konusunda PI'nin sınırları çerçevesinde eldeki malzemelerle anca bu kadar olur düşüncesi ile GPR tarzı daha profosyonel cihazlara yöneldi, diye biliyorum.
gelelim aşağıdaki meşhur ayrım siyaline;
o sinyali hiç bir zaman klasik yöntemlerle yakalayamayız. sebebi kırpıcı bölgesidir. zira biz o 300-500-1000v AC lik flyback sinyalini 4148 lerin polarması olan 0,7v luk kısmının üzerini kırpıp GND ye veriyoruz. yani atoyorum 1000v AC flyback sinyalinin 999,3v AC kısmını kırpıyor kalan 0,7v u opampla işleyerek opamp beslemesi kadar büyütüp inceliyoruz. karadağ ustam bilir ayrım için yapılan işlem sinyalin tepeye yakın noktasından ve sinyalin dibinden alınan örnek sinyalleri karşılaştırıp ayrımı anlamaya çalışıyoruz, ve maalesef bazen şaşıyor, hele ki DP tipi dedektörlerde ayrım daha da zor zira algılamayı sinyalin dibinden yapıyoruz.
algılama veya metale tepki sönüm eğrisinin dibinden itibaren başlar ve metalin büyüklüğü, yakınlığı ve cinsine göre bu sinyal dipten yukarıya doğru açılır, ve her seferinde hangi metal olursa olsun sinyal açılır.
Uzun vade de ayrımın analog olarak şu şekilde yapılabileceğine inanıyorum. sönüm sinalini 0,7v dan daha büyük oranda inceleyerek, sönümü zamanda 2 parcaya ayırıp analog olarak işleyerek her iki parçayı 1-2 opampta karşılaştırarak elde edilebileceğini düşünüyorum. bunu direk olarak işlemci ile de yapılabilir ne var ki işlemciler bu işi yeterince hassas yapamıyor.
gelelim sizin sönüm sinyalinizin skoptaki görüntüsüne; o skop görüntüsü sönüm eğrisini yansıtmıyor. sinyalin genliği mV mertebesinde oysa ben bir sönüm elde ettiğimde eldeki sönümün boyunu isis skoba sığdıramıyoprum ki v max. (20V) mertebesinde dahi...
Güzeli güzel yapan EDEBTİR,
Edeb güzeli sevmeye SEBEBTİR...

"Rufailer giyer pembe kırmızı
Tacının üstünde nurdan yıldızı
Evlatları tutar şişi ateşi, közü
Bülbül güle hayran ben de şeyhime"


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious