benzinli helikopter uçak araba tekne ileee uğraşan varmıı benn uğraşıyorum
yok ama çok isterim yapmayı yardımcı olur ve tecrübeni paylaşırsan.
elımde fazlası gelır kitt vede arf şekilde uçaklar varr kitt sırff balsa vede plandan bakarak destekli kafan göre plana bakarak yapacaksın arf isee satın alındığında kutudan sadece %90nı bitmiş cıkar kanatı elavatörü yatay stabılızatoru yapıstırırsın oakdar yaznlı kıtler vede arfler cokk pahlaı egıtım ucagı ennn ucuzu 100ytlden baslıyor sadece ucak deposu ınıs takımı servo tellerı sonra 4servo gereklı egıtım modelı ıcın profosyonel ucaklar 5servıo ılee ucuyor vede gherr servo high tork servo gereklı vede pahalıdır 60dolar tanesı sonra normal traınere benzın ıcın %10nıtrolu metanol hıntt yagı vede nıtro metan karısımlı ozel yakıt gerklı 3lıtresı 35ytlll bırr depo 200cc alıyor yanıı 200gram vede motora gelınce motor ucaga goree alınır enn ıyıı agrısız motor os.max tırr vede bunun ustune motor yoktur uygun motordur 100dolara alınabılır kumanda setıde 300ytl ennn orta sevıye ama ömürlük kumanda buuanlattıklarım sıfır fıyatlarıdır ıkıncı elıı komple 500ytlye mall olur sonn derece rısklıdır amaa okadar harıka bıseydır benım ucus vıdeomda burda
http://www.youtube.com/watch?v=6qpuZinq9qo
helikopterler benimde ilgimi çekti özellikle 2 zamanlı motorları bu konu hakkında biraz bilgi verebilirmisin özellikle maliyetleri hakkında
bılgı vereyım :
evvela ıkıı zamanlı vede 4zamanlı motor oalrak ıkıyee ayrılır 4zamanlı motorlara surpas denıledebılır ..........
ikii zamanlı motorlarda devır yuksektır fakat torkk azdır 4zamanlı motorlarda devır azdır ama buyuk pervanelerı cevırebıldıklerı ıcın dahaa cokk torkk uretırler 4zamanlı motorlarda rodj olduktan sonra motorun ıcını acıp sipop ayarlarını yapmak cokk zordur benn genellıkle 2zamanlı motor kullandım vede gayet temız motordur helıkoptere gelnce rc-sektröründe 30-50-60-90lıkk dıyee dörtt sınıftadır....
30lukk helıkopterlerde egıtım ıcın alınır fakat cok kıvraktır akrobasıde yapabılırsınız amaa malıyetlerı dusunmek bılee ıstemıyorum bırr modelcı için degıl helıkopter sadece zengınlerın işii ocak söndürür metal up-grade denılen yerıı modıfıye edebılırısınız metal denılen up-grade denılen yerr pallerı motordan gelene kadar olusturan mekanıktır vede dişliler vardır rediksiyon üretmek içindir sonnn derece enn tehlıkelı cıhazdır calısması için gyro denilen cihaz vardır buuu gyro denılen cihaz ılkk ayarlandıgı gıbı helıkopterı odengede tutmaya yarar sensörlüleride vardır rüzgar ıcın kuyruk dengesı ıcın farklı farklı amaa helıkopter fıyatıdır bırr gyro takmadan ucmaz gyro helıkopter ılkk yerden havalanmadan pallerın yere yaptıgı hava basıncı yerr ılee yakın oldugu ıcın yere carparak tekrar palee döner vede buuu harket helıkopterın dengesını degıtırıp düşmesinee nedne olurr bunu ayarlar vede ıkıncı gorecı ısee helıkopterdekı rudddar yanıı boom yanıı arkadaı kuyruk pervanesı ılkk lakısta saga yada solaa donemk ısteyecektır ruzgarın konumuna goree vede sabıt kalamsını dengeler cokk onemlı cıhazdır vede bunun okadr cabuk ıletıme gırmesı ıcın futaba markasının ennn hassas servosu gereklıdır buuuu servo 0.06sanıyede ıletıme gecer verılen komutlaa sonra 4servo gereklı ılerı gerıı yukarı asagı vede rudderden donmesı ıcın bırde gaz servosu olmak uzere toplam 5sevo gereklıdır vede servonun bırr tanesı cokk yuksek torklu olması gerekır yaklasık 12-20kgramlık bırr servo gereklıdır paller donerken pallere binen kuvveti yyükü düşün bunu aşmak için kullanılır sonra helıkoprerın kumandası özel sonn derece digital olmalıdır önemı ısee helıkopterler gercektede gazz ılee anaa pall acısının artmasının ıkısı bırbıırne paraleldır vede mıxlıdır pall gazz neee kadar acılırsa pallerde okadar acııı yapar bunuda kumandandan acıı yapabılırsınız motor ısee ıkıı zmanlı motor helıkopterı tasıyacak yuktee zaten kutudan cıkarr tt-39motor oalrak gecer vede buuu cıhazı kullanmak sonnn derece zordur amaa ınanılmaz keyıflıdır tekar söyleyim ocak söndürür buyuzden ennn ıyısı ucaktır benım ucusu vıdeomu vereyımde ızleyın buarada 30-50-60-90 lıkk helıler arasında fazlaa boyut farkı yoktur motor buyur vede yerden mermı gıbı fırlar benımkı ucak vıdeosudur otekısıde duynaa bırıncısı 16yasındakı bırr alan szabo denılen cocuktur r fırmasının sponsorudur vede r helıkopter uretıcısı fırmadır ..............
http://www.youtube.com/watch?v=QcSd1dQ81Hs
buda gariban olarak benn http://www.youtube.com/watch?v=6qpuZinq9qo
Benzinli değilde genelde elektrik şarjlı tercih ediliyor ağırlık nedeniyle. Bence o şekilde bir araştırma yap
bızz benzıylee ugrasıyoruz elektrıklıden dahada uygun
youtube yi izleyemediğimden göremedim yaa
Alıntı yapılan: cokzekiyimyaa - 15 Şubat 2008, 15:46:15
bızz benzıylee ugrasıyoruz elektrıklıden dahada uygun
hocam ben hayran kaldım yaa izledim o uçağı sen yaptın diymi.
benım evet siberci7 ilee ucak alıp tekrar sahalara gıdecegız