Merhabalar , Pic veya İşlemci kullanarak iki rakam ortalamasını yani bölme işlemi yaparak Displayda görüntüleyecek yazılım gerekli? Mesela ilk displaydaki 06 rakamını ikinci dispaldaki 10 rakamına bölerek sonucu 0.6 olarak üçüncü dislayda görüntüleyecek şema + yazılıma ihtiyacım var .
Saygılar.
s.a.
usta yanlışmı anlamışım (yanlışsam düzeltin şimdi)
mesela 6 / 10 dediğimizde sonucu 0,6 olarak ondalıklı mı görmek istiyorsunuz lcd de, eğer
cevabınız evet ise protonla şöyle yapılır
dim A as word
dim B as word
dim C as float
C = A/B
print at 1,1, " ",dec C
yani float ve Dword lu tanımlamalar ondalıklı sonuçları okuyabilmemizi sağlar
bu tabi proton veya PBP ya göre
pardon yazılımda ki eksiklik şu
değerleri vermeyi unutmuşum
dim A as word
dim B as word
dim C as float
A=6
B=10
C = A/B
print at 1,1, " ",dec C
Evet , ikişer olmayacakmış üçerli dispay rakamların bölme işlemini üçüncü displayda görünecek (lcd değil).
<script src='http://img190.imageshack.us/shareable/?i=bilardoskorbordu.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[IMG]http://img190.imageshack.us/img190/7104/bilardoskorbordu.jpg[/img] (http://img190.imageshack.us/i/bilardoskorbordu.jpg/)</noscript>
Yani şöyle yukarıdaki resimdeki bir oyuncunun A Puanı ''004'' olarak kabul edersek o rakamı Shoot 'taki ''12'' rakamına bölünecek ve sonucu Average de görünecek ''0.3333'' olarak . Bu devredeki A Puan üçlü display sayılarını up-down ve Reset olarak 0-999 counter ile yapmayı düşünüyorum SHOOT displayını da 0-99 counter ile yapacam, fakat ortalama işlemini yani rakamları bölme işlemini yazılım ile yapılması lazım. Sen Proteos'ta simulasyon yapabileceğim PIC'li yazılım verebilirmisin denemem için.
S.A.
humhum usta anlamadığım bu bilardoyu gençlikte bizde oynamıştık. yapmak istediğini tam anlamadım ama anladığım şu, A oyuncusu aldığı puanı butonlar vasıtası ile bu boarda girmeyecekmi? bu butonlarda up down ve reset olacak değil mi? bu kısmı da anladım. yalnız burda ki SHOOT un işlevini anladım, yani bildiğim blardo oyununda SHOOT un işlevi nedir? A oyuncusu ve B oyuncusu aldıkları puanları up-down butonu ile A Puan dediğin skor kısmına yazmayacak mı? ayrıca birde geriye doğru saydırmakta yarar var sebebi adam diyelim 2 puan aldı yanlışlıkla up-down da 3 kez bastı yani 3 puan ekledi geri nasıl düşmeli, resete bassa 0 layacak skoru, buraya her iki okuncu içinde yükseltme, düşürme ve reset olarak toplam 6 buton olması gerekir diye düşünüyorum. kalan matematiğe gelince sorun değil, işlemciye bir şekilde yaptırabiliriz. Ben şemayı isisde simülasyon için çizerim sorun olmaz ANCAK led display çalışmam olmadı, şimdilik LCD de bi deneyip yazılım biitnce displaya alabiliriz. ne dersin
s.a.
humhum usta başlangıç olarak bir şema ve yazılım oluşturdum, siz şemayı ve yazılımı inceleyin, eksik ve hatalı yerleri düzelterek ilerleyelim, ayrıca SHOOT ve SET değerleri neye göre artıp eksilmeli, bu konu ile ilgili bilgi verirseniz yazılımı ona göre düzenleyelim, boardın çalışma mantığınıı çözemediğimden kaynaklı mesela yazılımda shoot değerini 10 yaptım bu değişken olacaksa neye göre değişmeli,
saygılarımla
http://hotfile.com/dl/105525161/10c0550/HUMHUM.rar.html (http://hotfile.com/dl/105525161/10c0550/HUMHUM.rar.html)
PRO-TR söylemek istediğim SHOOT=Atış sayısı , A Puan ise kişinin atışlar'dan elde etmiş olduğu puan sayısı
dolaysıyla diyelim ki ''A'' taraftaki kişi 6 defa atış yapmış ve toplam 13 puan almış, şimdi ben AVERAGE butonuna bastığımda bu iki sayının bölünmüş halini görecem Average displayında yani PUAN/SHOOT o da 13/6= 2.1666 olarak . Set displayı önemli değil o kendi başına UP-Down olarak çalışıyor onu önemseme.
Saygılar.
PEKİ USTA ATIŞ SAYISINI MANUEL OLARAK BUTONLA MI GİRMEMİZ GEREKİYOR? VERDİĞİM ŞEMA VE YAZILIM İSTEDİĞİNİZ YÖNDE Mİ? YANİ İŞ GÖRECEK NİTELİĞİ TAŞIMA YOLUNDA MI?
S.A.
HUMHUM USTA Ö.M. ATTIM SİZE İNŞ. İŞİNİZE YARAR