arabanızın marşı çalışmıyor vede düz bir yerdesiniz nasıl çalıştırırsınız?
baska bir aracla cektiririm o sırada vurdururum
yanlış.
aslında cevabı hepinize çok faydalı olacak bunu ben buldum denedim jipimde şimdi size soruyorum ama bakıyorum fazla ilgi yok
marşı neden basmıyor aküdenmi yoksa marş otomatiğindenmi yoksa marş dinoması kömürlerindenmi?
bunu anlamak lazım önce
eğer aküden ve marş dinoma kömürlerindense aracı vurdurtmanın yollarına bakarsınız yok eğer marş otomatiğindense düz kontak yaparsın olur biter
dagın başındasınız.dediginiz gibi marş arızalı komple vurdurma imkanıda yok araba hareket etmeden çalışması lazım
tekere ip bağlayıp seri vitesteyken hızlıca cevireptemi çalıstırdın baska bişey varsa söle işin suyunu cıkartma ;)
tebrik ederim ben kırkoyla hangi taraf çekiyorsa orayı kaldırıp seri viteste tekeri hızlıca döndermeyle inanın bir gün lazım olur.teşekkürler.
ilginç... peki tekeri çevirmek zor olmuyormu?
araba bostayken pistonlar benzin alacak sekilde cevirirsin .atesleme noktasında bırakıp yani platin kapanıp tam acıldıgı anda bırakırsın bunu kasnaga işaretlemen gerek.kontagı acarsın platine paralel baglı bir butonla tıklayarak suni atesleme yaparsın olur biter.bu olayı bir sakat motoruna yaptırmıstım gayet güzel atesler arabaya denemedim fakat olur.noktayı bulup işaretlemek gerekiyor sonrası bir basmalık işi kalıyor. aynı sekilde pervaneli ucaklar calıştırılır.akü yoktur.
karadag zor degil.eskiden iple çalışırdı benim jip arasıra şarzı keserdi bunun için yolda çok kalırdım.tek başıma jipi itileyip vurduramayacagıma göre bunu akıl ettim.kontagı açıp 4.veya 5 viteste tabi tekerler havada hızlı bi şekilde çevirdinmi araba çalıştı ben denedim aklınızda olsun.bir gün lazım olur.
Alıntı yapılan: emir - 21 Eylül 2008, 19:15:53
tebrik ederim ben kırkoyla hangi taraf çekiyorsa orayı kaldırıp seri viteste tekeri hızlıca döndermeyle inanın bir gün lazım olur.teşekkürler.
arkadaşım o motoru bırak defransiyelden hareket ettirmeyide kayışlarından tutup hiç çevirmeyi denedinmi? bilgisayarın başında o teker çok hızlı döner fakat iş uygulamada bunu zor yaparsın
eski jeeplerde emirin dediğine benzer bir sistem vardı ama o motorun önünden kol yardımıyla iş yapan bir sistemdi
tekere ip bağlayıp asılıp çekmek o biraz zor
su motoru çalıştırmıyorsunuz arkadaşlar :)
su motoru dizeldir. benzinli motorlarda emir in söyldiği sistem işe yarayabilir.
Alıntı yapılan: feridund - 22 Eylül 2008, 13:06:05
su motoru dizeldir. benzinli motorlarda emir in söyldiği sistem işe yarayabilir.
su motorunun benzinliside çok miktarda piyasada bulunmaktadır vede hemen hemen hepsi ipli sistem le çalışır burada 4 veya 6 silindirli jeep motordan bahsedilirken ve yerinden kımıldatıp vurdurtmak zor olduğunu söylerken nasıl oluyorda lastiğine ip bağlayıp hızlıca çeviripte arabayı çalıştırıyosunuz? aradaki aktarma organlarının verdiği ağırlığı güç kaybını ne yapıyosunuz? :)
çalıştırdıgım jipin markası ( lada niva 4x4) TEK TEKERİ HAVAYA KALDIRMAK YETİYOR.DÜŞÜK VİTESDE ÇALIŞTIRMAK ÇOK ZOR.AMA YÜKSEK VİTES KOLAY SAYGILAR.
Alıntı yapılan: emir - 22 Eylül 2008, 16:58:34
çalıştırdıgım jipin markası ( lada niva 4x4) TEK TEKERİ HAVAYA KALDIRMAK YETİYOR.DÜŞÜK VİTESDE ÇALIŞTIRMAK ÇOK ZOR.AMA YÜKSEK VİTES KOLAY SAYGILAR.
düşük viteslerde araba çalıştırmanın zor olduğunu bilirim ama senin dediğinin çok zor olduğunuda bilirim çok fazla güç ister yani bir insanın ona ip dolayıpta asılıp hızlıca çevirip aracı kompresöre bindirmesi çok zor
bu olay tek pistonlu lombardini motora ip dolayıp çalıştırmaya benzemez
10kaptan10 ben ip demedim elle çevirdim yani bunu yaptım sizlerle paylaştım aracın cinsini yazdım.hem neden durduk yerde sizi kandırayım bu sistemi satmıyorum aklınızda bulunsun ve yahut istersen bi dene oluki başına gelir.
Alıntı yapılan: emir - 22 Eylül 2008, 23:13:23
10kaptan10 ben ip demedim elle çevirdim yani bunu yaptım sizlerle paylaştım aracın cinsini yazdım.hem neden durduk yerde sizi kandırayım bu sistemi satmıyorum aklınızda bulunsun ve yahut istersen bi dene oluki başına gelir.
arkadaşım bende onu diyorum nasıl çevirdin elle?bir motoru boş haldeken kayışlarından tutup tur attırmak zor iken sen arada aktarma organları varken ki bunlar güç kaybı demektir nasıl hızlıca tekeri döndürüp kompresöreü sağlıyosun?sen en iyisi nasıl yaptığının bir videosunu koy benim gibi anlamakta güçlük çeken arkadaşlara büyük yardım etmiş olursun
ewet 10kaptan10 a katılıyorum madem tekeri çevirerek çalıştırdığını iddia ediyorsun bir video çek
sn 10kaptan10 istersen bir vitesli motorsiklet bul ve kontagı aç sonra en yüksek vitese al ve tekeri son hızla çevir ondan sonra beni eleştir.
emir kardeş motorsikletle arabayı bir tutabilirmiyiz? :D
farkı nedir yani sonuçta grank milini harekete geçirmeyecekmiyiz.arkadaşlar meslegim motor ustası degil ama jipimin motorunu kendim yaptım.
biraz fizik vede redüktör bilginiz varsa bunun çalışacağını anlarsınız arkadaşıma katılıyorum aracınızın en büyük vitese (5 veya & alıp )en büyüğü hangisiyse veya şöyle örnek vereyim vitesli bisikletlerin durumuna bakarsanız nasıl çalışacağını ozaman anlarsınız.en büyük viteste tekerleği döndürmek daha kolay olur ayrıca çekici tekerlek hangisi diye düşünmenize gerek yoktur çünkü araç önden çekişli ise 1 tanesinin havada olması yeterlidir gerisini difransiyel halleder yalmızca her.gibirisi havada olsun (çekici tekerleklerden) ;)ayrıca arkadaşıma bu bilgiyi paylaştığı için teşekkür ederim
ben teşekkür ederim.
arkadaşlar küçücük bir marş dinamosu arabayı hareket ettiriyor biliyoruz fakat digerine neden inanmayızki.bana gelen motorlarada aynı taktigi uygularım yani geçip pedale basana tekeri çeviririm.nitekim burda önemli olan volan dişlisini hareket ettirmek.sırasıyla teker aks milini hareket ettirir aks ise şanzuman vasıtası ile volanı volanda grank a baglıdır bu hareketin sonu tabiki çalışmak zorundadır.marş kısa yoldan volanı hareket ettirir.
Alıntı yapılan: emir - 23 Eylül 2008, 00:47:22
arkadaşlar küçücük bir marş dinamosu arabayı hareket ettiriyor biliyoruz fakat digerine neden inanmayızki.bana gelen motorlarada aynı taktigi uygularım yani geçip pedale basana tekeri çeviririm.nitekim burda önemli olan volan dişlisini hareket ettirmek.sırasıyla teker aks milini hareket ettirir aks ise şanzuman vasıtası ile volanı volanda grank a baglıdır bu hareketin sonu tabiki çalışmak zorundadır.marş kısa yoldan volanı hareket ettirir.
evet ben aksını iddia etmedim sadece güç dedim güç
o aracı çalıştırman için belli bir hızla o tekeri çevirmenin gerek tiğini söyledim bunuda sen kusura bakma ama elinle beceremezssin
bu motosiklet veya su motoru değil
marş motoruyla senin yapmak istediğin olay aynı değil marş motoru çok kuvvetli bir motordur hatta bazılarının içerisinde kendisine ait küçükte şansımanı olur
marş motoru volan vasıtasıyla koc motoru çevirir doğrudur ama sen arkadan teker çevirmeyle helede tek başına o arabayı çalıştıramazsın belki tekeri tepindiremezsin bile
Alıntı yapılan: ExCaLy - 23 Eylül 2008, 00:40:42
biraz fizik vede redüktör bilginiz varsa bunun çalışacağını anlarsınız arkadaşıma katılıyorum aracınızın en büyük vitese (5 veya & alıp )en büyüğü hangisiyse veya şöyle örnek vereyim vitesli bisikletlerin durumuna bakarsanız nasıl çalışacağını ozaman anlarsınız.en büyük viteste tekerleği döndürmek daha kolay olur ayrıca çekici tekerlek hangisi diye düşünmenize gerek yoktur çünkü araç önden çekişli ise 1 tanesinin havada olması yeterlidir gerisini difransiyel halleder yalmızca her.gibirisi havada olsun (çekici tekerleklerden) ;)ayrıca arkadaşıma bu bilgiyi paylaştığı için teşekkür ederim
güzel kardeşim ben çalışmaz dedimmi demedim yazılarımı okursaneğer sadece belli oranda güç ister dedim ve bu gcü insan gücüyle sağlayamazsınız dedim ok
Alıntı yapılan: emir - 23 Eylül 2008, 00:03:22
sn 10kaptan10 istersen bir vitesli motorsiklet bul ve kontagı aç sonra en yüksek vitese al ve tekeri son hızla çevir ondan sonra beni eleştir.
sen vitesli motosikleti bile itmeden elinle çevirerek çalıştıramazsın hatta mobileti hiç çalıştıramazsın bu gibi şeyler mantık olarak doğru fakat bunu pratiğe dökemezsiniz
hayır arkadaşlar ben böle ilginç şeyleri severim daha neler vararabadan pompa yapma konusunuda okuyun.
sen en güzeli şu ilginç tezlerini doğrulayan videoları getirde syredelim milletin kafası iyice karıştı
iyice bi düşün ola bilecegini anlarsın dediginde inşallah olur.sonuçta rekor kırmıyoruz olan bişeyi buluyoruz.
arkadaşım oldurabiliyosan zoru yok koyarsın videoyu millet seyreder
sana kızmı yorum yanlış anlama bilakis eleştirin hoşuma gidiyor.bende sorar yada denerdim senin yerinde olsam
arkadaşım hala konuşuyosun ispatla bende susayım
haklısın
Alıntı yapılan: 10kaptan10 - 23 Eylül 2008, 01:01:09
Alıntı yapılan: ExCaLy - 23 Eylül 2008, 00:40:42
biraz fizik vede redüktör bilginiz varsa bunun çalışacağını anlarsınız arkadaşıma katılıyorum aracınızın en büyük vitese (5 veya & alıp )en büyüğü hangisiyse veya şöyle örnek vereyim vitesli bisikletlerin durumuna bakarsanız nasıl çalışacağını ozaman anlarsınız.en büyük viteste tekerleği döndürmek daha kolay olur ayrıca çekici tekerlek hangisi diye düşünmenize gerek yoktur çünkü araç önden çekişli ise 1 tanesinin havada olması yeterlidir gerisini difransiyel halleder yalmızca her.gibirisi havada olsun (çekici tekerleklerden) ;)ayrıca arkadaşıma bu bilgiyi paylaştığı için teşekkür ederim
güzel kardeşim ben çalışmaz dedimmi demedim yazılarımı okursaneğer sadece belli oranda güç ister dedim ve bu gcü insan gücüyle sağlayamazsınız dedim ok
sevgili kardeşim biz de burada koca otobüs minübüs veya tır tekerleğini çevirmekten bahsetmiyoruz sende dikkatlice oku yazıları.vitesli motorsiklet veya araba sen en büyük vitese al tekerleği çevir neler olacağını kendi gözlerinle gör
ExCaLy arkadaşın dedigi gibi ben bunu 4x4 benzinli jipde denedim birde motorsikletlerde.yani kamyon veya otobüs degil.hafifi otolarda olacagına inanıyorum.birde dizelde denemedim.
Alıntı yapılan: emir - 24 Eylül 2008, 23:17:04
ExCaLy arkadaşın dedigi gibi ben bunu 4x4 benzinli jipde denedim birde motorsikletlerde.yani kamyon veya otobüs degil.hafifi otolarda olacagına inanıyorum.birde dizelde denemedim.
güzel kardeşim bak hala konuşuyosun bunca milleti keriz hesabına alıpta yalan konuşmanın manası yok
bak son mesajımın üstünden dört gün geçti sen hala burada martaval okuyosun
bana elektronik konusunda herşeyi yutturabilirsin ama böyele bir konuya duyarsız kalmam
şimdi birdaha bu arkadaşların önünde sana 5, viteste o lastiği nasıl çevirip çaliştırdısan aynı şekilde videolu olarak yapmanı istiyorum çok değil krikoyuı vurmak on dakikanı alır böylece bu konu burada kapanmış olur ok
bende size diyorumki bırakın siz otekeri beşinci vitesde hızlı çevirmeyi doğru dürüst oflayıp puflamadan tur bile attıramazsınız
hem benim denememe luzum yok madem çok inanıyosun emire ki böyle kıytıruık bir konuyu o açtı videoyuda sen deneyip koy neden uzatıyosunuzki çok basit yarım saatinizi alır
çocukken mahalle aralarında çember çok çevirdiniz heralde bu olayı siz ona benzettiniz :) :) :)
excaly sana bu cevabım ok
buradan admin arkadaşlara sesleniyorum böyle millet oraya buraya yalan yanlış ben yaptım oldu gibilerden konu açmasın lütfen yada yaptığı şeyi videosunu yayınlasın ki forumdaki arkadaşlar böyle üstün zekalı arkadaşların engin tecrübelerinden daha iyi yararlanmış olurlar
noldu yemedimi ? meydanı boşmu zannettin ? admin arkadaş gördün değilmi olayı ?
bu konularda senin güttüğün koyun kadar benim dürttüğüm çoban var yalan konuşmayacaksın üç kağıtçı herif boşuna burada milletin kafasını karıştırmayacaksın sözlerine dikkat et deyusluk yapma serseri
çocugum haddini bil beyenmezsen okuma sen yoksa -_-nın bişesimi olirsin
10kaptan10 u tanıyan bilen varsa arkadaşlar msnm yazsın.
tartışma bitmiştir herkes kimin ne olduğunu iyi bilir forumda senide öğrenmiş oldular böylelikle
çocugum tartışmayı ben başlattım yöneticiler kapatır sen kimsin dedigim gibi dadaşmı rahatsız etti.kimseden ses yokda en akıllı senmısın.aptal burdaki herkes seninkadar düşünür.
burada herkes konusunda konuşur senin gibi abuk subuk herşeye bilir bilmez maydonoz olmaz anladınmı
dadaş konusu ise osenin kendi polemiğin bay çok akıllı
aslanım canımı sıkma video yu çekerim ondan sonra ne olacagını sen düşün.
olacak bir şey yok ispatla ben senden özür dileyeceğim ispatlayamazsan sen herkesten özür dileyecekmisin ?
olur
sorun yok bencede olur
bak güzel kardeşim 37 yaşındayım ömrüm hep hurda arabalarla geçti.inan denemessem yazmazdım yazma maksadım alllah inandırsın sadece sizlerinde başına böle bir durum gelirse dagbaşında kalmayın arabanızı çektirmeyin ben bunu düşünerek bu konuyu başlattı vede kompresörü.faydalı olmak için .ben askerligimi yapalı 17 sene oldu yütbeye felan ihtiyacım yok saldırmadan ısrar etsen belkide bi kamera bulup bunu size vidyolu gösterirdim.biraz uslubunuza dikkat edin...ama sana ispat edecem özürde istemiyecem
bak kardeşim benim de yaşım otuzyedi ve bende çocukluğumdan beri araba tepelerinde sanayilerde gezerim nickimdende anlarsan benim işim de bu
ben sana saldırmadım ama sen ağzını bozdun
bundan sonra bildiğim hiç bir konuda kimseye ağaımı açmayacağım bu konuyu ben burada kapatıyorum sizler istediğinizi yazıp istediğinizi söyleyebilirsiniz bundan sonra böyle konularda benim şahsıma soru yöneltilmedikçe ağzımı açmıyorum
buradan kendi payıma her kimi kırdıysam affola
cekicem ikinizinde kulagını mübarek günlerde oruc basınıza vurdu.
en son mst. spayk kulagını cekmiştim ona göre uzatırım.
dostum aynen öle şu an orocumu açtım sigaramı içtim gayet sakinim.hepinizden kötü laflarım için özür dilerim ama inanın yemin ediyorum kendi lada nivam 4x4 de denedim vede faydalı olurum diye yazdım saygılar
Alıntı yapılan: 10kaptan10 - 27 Eylül 2008, 14:43:34
bende size diyorumki bırakın siz otekeri beşinci vitesde hızlı çevirmeyi doğru dürüst oflayıp puflamadan tur bile attıramazsınız
hem benim denememe luzum yok madem çok inanıyosun emire ki böyle kıytıruık bir konuyu o açtı videoyuda sen deneyip koy neden uzatıyosunuzki çok basit yarım saatinizi alır
çocukken mahalle aralarında çember çok çevirdiniz heralde bu olayı siz ona benzettiniz :) :) :)
excaly sana bu cevabım ok
çemberimde gül oya gülmedim doya doyaaa diyorum başka bişey demiyorum tartışma benim için bitmiştir.;D ;D
aracı vurdurarak çalıştırmanın teyze oğlu yani
asenkron ustam sizn dediğiniz iki zamanlı motorlarda oluyor bujiyi söküp pistonun üzerine uzun bir tornavida sokup piston üst noktaya gelince tam geri kaçacak noktada platinin ağızını bir siğara kartonu kadar veya az daha fazla açıp platin vidası sıkılır ve buji çapak vs temizlenip takılır eğer imkan vrsa platinde zımpara yapılır ve o ayar taptığımız karton içinden geçirilip temizlenir tek marşta alır ve karbüratör ayarı ile oynanmamışsa sorun da çıkmaz.ama çift hogar ( jawa ve cezett ) lerde biraz zordur bu işi yapmak.
burada bu iddiayı ortaya atan arkadaşlar ve bu iddianın arkasından savunucu arkadaşlar neden hala deneyip de video yu koymuyorsunuz :? bunca arkadaşın kafası bulandı
ben söyliyeyim o zaman
aracın tekerini kaldırdınız havaya başladınız çevirmeye aman allahım oda ne tekerimiz ne kadar güzel dönüyor olacak bu iş ha gayret çevir çevir çevir nereye kadar ? oda ne teker boşta dönüyor sanki yoksa bizim arabamızın defransiyelimi arızalı aman allahım bişeymi oldu diye düşünürken
ben söylüyeyim ilk önce difransiyelin çalışma mantığını öğrenmek gerek bunu burada uzun uz diye anlatmayacağım merak eden netten araştırsın biraz sadece şunu söyliyeyim araç difransiyeli aktarmayı yapar iken virajlarda ve düz yolda farklı aktarım yapar bunuda difransiyel içindeki istavroz dişlileri ile sağlar yani amaç virajlarda viraj içinde tekerin daha az tur yapması dıştaki tekerin ise daha fazla turlaması sayesinde aracın savrulma yapmadan ilerleyebilmesidir . bu durumda aracımızın difransiyelini öyle havada inceleyelim
tekerin birini elimizle tutup diğer tekeri bir arkadaşımıza çevirttiğimiz zaman diğer teker döner döner ama sadece kendi ekseninde döner bu difransiyel içindeki istavroz dişlileriyle olur
şimdi siz bu durumda bu aracı nasıl çalıştırıyorsunuz? bu olay yukarılarda bahsetmiştim çocukken mahalle aralarıda lastik çevirmeye benzemez arkadaşlar yada bir mobyleti itip çalış tırmaya yada bunu öyle basit bir matkap redüktör sistemi gibi düşünmeye benzemez
şimdi arkadaşlar diyecekki iki tekeri kaldırıp çevirir çalıştırırız yine olmayacak difransiyel çalışma sistemine aykırı
ozamanda bizim defransiyelimiz kilitli diyebilirler bende ozaman gücünüze hayran hayran bakarım ne yapayım
yazmayacaktım fakat dayanamadım birkezdaha açıklama gereği duydum bundan sonrası siz arkadaşlara kalmış
teker havada araç vitese takılı vaziyette otekere hızlıca yol vermek kol gücüyle mümkün değildir arkadaşlar en basitinden bir matkabı ucundan yani redüktöründen çevirmeye çalıırsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınızküçücük bir matkap redüktörü biele sizi zorlarken kalkıpta arada onca dişli sürtünme kayıplarını yenipte o motoru çevirmek mümkün olmaz buna insan üstü güç gerekir
saygılar
diyelimki çalıştı orada yalnızsın arabanın dışında tekerin başındasın tek teker havada çevirdin çalıştı debriyaja basmadan araba vitesteyken durduğu yerde ne olur ya ileri gider yada stop eder herhalde yoksa jiplerde başka sistemmi oluyor?
dekoratör, diferansiyel buna izin verir. yani yere basan tekerler dönmez. boştakiler 2 kat hızlı döner ..