bu ne acaba fazla fatura gelenler iyi bir güç dinamosu ve normal dinamo alın normal dinamo güç dinamosunu çevirecek ve aldıgınızdan fazla üretim olacak yasak degilse mukemmel bir fikir
o fikirle bir zamanlar oldukca yogun olarak ugrasmıstım saolsun bölüm şefimizinde gazmalamasıyla gercekten inanmıstım ama biraz mantıklı düşününce imkansız olduguna karar verdim. neden diyecek olursan hiç bir enerji dönüşümü %100 olarak gercekleşmez ki biz %100den fazlasını istiyoruzki o fazlası bizim istediğimiz enerji olsun.
ama yapılsa gercekten cok güzel olur sınırsız enerji kaynagı dedikleri sey yapılmıs olur. bu eger gercekten yapılacaksa bizim ülkemizde yapılması daha güzel olur
Boşu boşuna konu açıp durma.
remzi rahatsızmı odun?.........
Yav arkadaş sen bana göstersene verimi yüzde yüzü geçen dinamo.
Varmı dünya üzerinde?
remzi öyle deme benim bi hocam bu konuyla kafayı bozmustu sadece beni değil bütün sınıfı gazlamıstı hepimiz sonsuz enerji kaynagıyla yatıp sonsuz enerji kaynagıyla kalkar olmustuk
bak dostum bu anlattıgım eskiden yasaktı.devletten aldıgın elektrigi bir 220 seri dinamo çalıştıracan ve bu dinamoya bir güç dinamosu yani altarnatör takacan.taktıgın altarnatör 220 dinamodan az elektrik verirse sizin dediginiz olur ama fazla verirse verim olur.
Sen bu dediğine inanıyormusun?
inanıyorum otbüslerde televizyon vb gibi aletler kullanılıyor.acaba bunlar verim deyilmi.burda yapılan aküden alınan elektrigi güç kaynagna ondada aletlere gitmiyormu.yoksa yolda akümü bitiyor benim dedigim mantık buna benzer.
otobüs havaylamı calısıyor senin ordaki kazandıgın elektrik mazotun motorda olusturdugu hareket enerjisinin sarj dinamosuyla aküye depolanmasıyla olusuyor en basitiyle. yani emir sen millete laf yetiştirecem diye düşünmüyorsun sadece konusuyorsun
ben mantık o diyorum
bak deminde anlattım.bu tamamen bedava elektrik.ama sınırlı bunu sınırsızda yaparsın.sınırlı dedigim belli bir gücü var yani burda kullandıgın yanlızca televizyon recever vb bide eko lambalar.hareketi rüzgardan alacam.ve altarnatör dönecek üretecek.bu bukadar açık.şimdi digeri diyelimki 1 beygir bir dinamomuz var.birde 3kava bir antarnatör.şebekeden aldıgımızı bir beygire takıyoz.onuda bir kayış vası tası ile altarnatör güç dinamosuna.tabi burda kasnak ebatları çok önemli.olay bukadar basit.şebekeden aldıgımız dinamo burda 1 tüketir.ama bizim ürettigimiz 3 olur.şimdi burda tasarruf yokmu diyorsun.ben başka bişe demiyorum bu konu burda kapanır.ya ben de sıkıntı var yada siz 2 kişide .ikinizde akıllı çocuklarsınız demekki 2 ye bir ben kaybettim galilo gibi.
emir dediğin olmaz enerjinin korumu kanunu anlıyacagın sekilde izah edersem. verecegin güç mekanik enerji 1 kw. ise dinamodan alacagın enerji bakır kayıpları fuko kayıpları yani manyetik alan kayıpları bunların en iyi halinde verimin yüzde 99 gecmez.alacagın güc 990 w. bu sefer 990 w motoru calıştır verimi yüzde 99 olsun yine
alacagın mekanik kuvvet 980 w vs vs bu bu sekilde güc düşerek devam eder.devir sayısı güce etki eden faktor degildir.güc esittir akım carpı gerilim carpı cos fi dir. umarım neden olmıyacagını anlamışındır.
sen bu işin okulunu okudunmu okuduysan elektroteknik diye bir ders vardı ordaki derslerden birinde enerji yoktan var edilemez var olan enerji yok edilemez die bi kural vardı. orda anlatılmak istenen bu konuydu sen simdi diyeceksinki anlattıklarım yalnısmı anlattıkların sadece teori aslında teoride değil senin dediğin gibi olsaydı coktan bulunmustu sınırsız enerji kaynagı. neden diyecek olursan o sekilde o dinamoyu döndüremezsin. inanmazsan dene diyeceğim sen yine baslayacaksın yok efendim malzemem yok imkanlarım kısıtlı diye. yani sırf seni susturmak için alıp yollayacagım malzemeleri dene diyeceğim ama ne idüğü belirsiz bi motorla 2 buzdolabı servisliği olana yakısmayacak. ha bu arada hangi markaların servisisin slede o markalarla arama biraz mesafe koyayım senin gibi birilerine servislik veren markaların servisliğinden hiç bi hayır beklemem
tmsf arkadasımızın bilmemesi yüzünden kırıcı olmayalım her kes ekmeginin pesinde lütfen.bilenlerde bilenlerin anlıyacagı tarzda cevap verirse oda ögrenir sorun kalmaz biraz sabır arkadaslar amator ruha saygılı olalım .
Alıntı yapılan: asenkron - 28 Eylül 2008, 20:02:10
emir dediğin olmaz enerjinin korumu kanunu anlıyacagın sekilde izah edersem. verecegin güç mekanik enerji 1 kw. ise dinamodan alacagın enerji bakır kayıpları fuko kayıpları yani manyetik alan kayıpları bunların en iyi halinde verimin yüzde 99 gecmez.alacagın güc 990 w. bu sefer 990 w motoru calıştır verimi yüzde 99 olsun yine
alacagın mekanik kuvvet 980 w vs vs bu bu sekilde güc düşerek devam eder.devir sayısı güce etki eden faktor degildir.güc esittir akım carpı gerilim carpı cos fi dir. umarım neden olmıyacagını anlamışındır.
hocam ordada anlattım araya kasnak veya şsnzıman koyarsan olur.bu bir hesap meselesi neden olmasın anlayamadım ben yoktan elektrik üretmiyorum.dediginiz gibi ısınmada kayıp olur yükde daha çok kayıp olur ama arada yardımcı elemanlar var sanırım ben orda kasnakların önemini yazmıştım.yani iyibir hesap kitapla olur diye düşünüyorum.çokta önemli degil diyelimki yanıldım hiç projesine yüzde yüz bakıpta sonradan olmadıgı hiç olmadımı.gereksiz saldırılara karşıyım sanki bu proje onlarınmış ellerinden almışım gibi arkadaşlar saldırdı.
Enerjinin korunumu yasası gereği enerjiyi yoktan var edemezsiniz yani koşullar ne olursa olsun 1 joule enerjiden keinlikle 1.000001 joule enerji bile üretemezsiniz. Yani buradaki 0.000001 joule enerji bile netür aygıtlar kullanırsanız kullanın fazladan ortaya çıkmaz. Bunun tersini kanıtlayan direkt nobel ödülü alır.
KARADAG USTAM BENİM BU TEORİ SUYAMI DÜŞTÜ DİYORSUNUZ
Matematiksel olarak yada deneysel olarak kanıtlayıncaya kadar şuanki bilim bunun imkansız olduğunu söylüyor. Yoksa ben suya düştü diyemem.
BİZAMANLAR GÜÇ KAYNAKLARI İLE DENEMELER YAPTIM.BİLDİGİNİZ GİBİ İÇİNDE KÜÇÜK 12 VOLT AKÜ VAR.BUNU FAZLA KULANAMIYORUZ BELLİ ZAMAN SONRA BİTER.BU 12 Yİ 220 YAPIYORUZ.ARAYA DEVRELER KOYARAK OLUYOR.ŞİMDİ BENİM ANLAMADIGIM BENİM DEDİGİM NİYE OLMASIN.YANLIŞ ANLAMAYIN BİR SORU NİTELİGİNDE SORUYORUM.BİLDİGİNİZ GİBİ MOTORSİKLETLERDE ŞARJ DİNAMASU VAR.BİZ BURDAN ALDIGIMIZI DİREK GÜÇ KAYNAGINDAKİ AKÜYE VERSEK ACABA KÜÇÜK BİR JENERATÖR YAPMIŞ OLURMUYUZ.TABİ SINIRLI KULLANIMDA ÖRNEK EKONOMİK LAMBA VEYA TELEVİZYON GİBİ.BURDA MOTORUN ALTARNATÖRÜNE ZARAR VERİR MİYİZ EGER ZARAR VERMEZSE MİNİ JENARATÖR OLURMU.
olanaklı olsaydı sizce günümüz dünyasında günümüz enerji krizinde kullanılıyor olmazmıydı?
peki arkadaşlar 12 volt girişli ; 3000 watt 220 volt çift çıkışlı inverter kullanalım 12 volt da akü 120 amper olsun .
inverterden 220 volt çıkış akü şarj ile 12 volt aküyü doldursak sinsile dönüşümlü . inverterden çıkan diger 220 volt ilede elektrikli eşyayı çalıştırımı sizce . ben de bunu çok merak ediyorum . arabalarda şarj dinamosu motordan aldıgı güç ile aküyü sürekli şarj ediyor bence mantıklı ama arkadaşlara sormakta yarar var yinede her türlü yorumlarınızı bekliyorum
evet herkesin kafasını karıstıran arabalar. arabalardaki şarj dinamosunu döndüren hareket enerjisi motordan geliyor motorda kendi kendine üretmiyor bu enerjiyi. kullandıgımız yakıtlarla üretiyor. gelelim senin dediğine zaten senin dediğin imkansız. 12 volt 120amper aküyle maksimum alabileceğin güç 1440w tır. p=ı.v. sen 3000wlık bir cıkıs istiyorsan %100 verim aldıgını düşünsek bile(invertöründeki devre elemanlarındaki ısıdan dolayı olusan kayıbı göz önüne almazsak) 250a akü lazım sana. tamam 250w aküyü aldık diyelim aynı kaynaktan bunuda sarj etmek isteyelim. 3000w 220v tu 12volta dönüştürelim. trafondaki kayıbları devrendeki kayıbları falan yine göz önüne almayalım. 3000w/12v=250a olusuyo elimizde. bizim devremizde 250A cekiyor bize en az 250.00001 amper bile versinki devre kazanclıyız diyelim. aldıgımız tüm enerjiyi tekrar devre yatıracaz yani. sen simdi diyorsunki sıfırda sıfır elde var sıfır. ama yanılıyorsun. devre elemanlarındaki kaybıda göz önüne alırsan enerji kazancının sıfırda değilde eksilere düştüğünü gözlemleyeceksin. bu kayıp devrede kullanılan elemanlara göre değişiyor. nitekim süper iletkenlerle bu kayıp en aza indirilmeye calısılıyor. ancak süper iletkenin calısması icin gereken sıcaklıkta -100 derece civarlarından -40lara kadar düşürülmüş diye duydum. bu sistemi süper iletkenle kursanız bile birde devreyi calıstırmak için buzdolabına ihtiyacınız olacak :)
Alıntı yapılan: tmsh - 03 Ekim 2008, 14:24:29
evet herkesin kafasını karıstıran arabalar. arabalardaki şarj dinamosunu döndüren hareket enerjisi motordan geliyor motorda kendi kendine üretmiyor bu enerjiyi. kullandıgımız yakıtlarla üretiyor. gelelim senin dediğine zaten senin dediğin imkansız. 12 volt 120amper aküyle maksimum alabileceğin güç 1440w tır. p=ı.v. sen 3000wlık bir cıkıs istiyorsan %100 verim aldıgını düşünsek bile(invertöründeki devre elemanlarındaki ısıdan dolayı olusan kayıbı göz önüne almazsak) 250a akü lazım sana. tamam 250w aküyü aldık diyelim aynı kaynaktan bunuda sarj etmek isteyelim. 3000w 220v tu 12volta dönüştürelim. trafondaki kayıbları devrendeki kayıbları falan yine göz önüne almayalım. 3000w/12v=250a olusuyo elimizde. bizim devremizde 250A cekiyor bize en az 250.00001 amper bile versinki devre kazanclıyız diyelim. aldıgımız tüm enerjiyi tekrar devre yatıracaz yani. sen simdi diyorsunki sıfırda sıfır elde var sıfır. ama yanılıyorsun. devre elemanlarındaki kaybıda göz önüne alırsan enerji kazancının sıfırda değilde eksilere düştüğünü gözlemleyeceksin. bu kayıp devrede kullanılan elemanlara göre değişiyor. nitekim süper iletkenlerle bu kayıp en aza indirilmeye calısılıyor. ancak süper iletkenin calısması icin gereken sıcaklıkta -100 derece civarlarından -40lara kadar düşürülmüş diye duydum. bu sistemi süper iletkenle kursanız bile birde devreyi calıstırmak için buzdolabına ihtiyacınız olacak :)
DETAYLI VE AKILDA KALICI AÇIKLAMALARIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM .
merhaba emir. ben 2.6 megawatt lık bir tesisin dört elektrikçisinden biriyim. tesisin tüm elektrik aksamından sorumluyuz. artık biz elektrik üretmekten ziyade nasıl daha verimli kullanırız nasıl tasaruf ederizin peşinde koşuyoruz. çünkü detayları arkadaşlar gayet açık bir şekilde açıklamışlar.
yanlızkut bende tasarruftan bahsediyorum.fakat ben yük ve ısıyı bi kenarda unuttum kusura bakmayın.ama yinede bu benim bi teorim halen ıspatlamış durumda degilim.ama bunu yazmamın sbebi elinde 1 . normal 2. güç dinamosu olan kolay dener.önemli olan güç dinamosunu dönderecek dinamonun devri ve dayanma kapasitesi.
bak şimdi emir çalıştığım şirkette 210kw lık bir jeneratör var. bu jeneratörü 12 pistonlu italyan malı bir dizel motor çalıştırıyor.bu jeneratörün amacı büyük karıştırıcıların madeninin dibe çökmemesi için motoruna sürekli besleme yapıyor. her motor devreye aldığımızda makine kendi kendine gazını yükseltiyor . yani dizel gücünü artırıyor. demek istediğim şu işe yarar bi elektrik üretmen için güçlü bir motora ihtiyacın var. bu da sana artı getirmez. deneme imkanım yok dediğini ama sistemlerden anlasılıyor zaten. eğer dediğin iş olabilecek gibi olsaydı.kesin yapılmış olurdu. çünkü bu dediğini ilk senden duymuyorum. senden önce daha birkaç kişiden duydum. bu adamlar elinde imkanı olan adamlar. mesela birisi bir fabrikanın atölye bölüm şefi.
umudunu kırmak istemem ama bu yöntem yerine daha farklı işler düşünebilirsin.
mesela sistemimize gelen elektrik 31500 v ve yanlış hatırlamıyorsam 16A hat başı sigortalarımız var.
trafomuzun biri 1250 kw günlük ortalama 400 v 600A akım çekiyoruz. demek istediğimi anladınmı.
anladım kardeş.eline diline saglık.
iki yüz yıldır kaldırılamayan termodinamiğin 1. ve 2. kanunu meclis tarafından kaldırılırsa emirin söylediği bal gibi olur :)
Hocam aslında okadar da zor deil imkansız die birşey yok artık yok bunu unutmayın sakın.
inanmaklada çok biyere varamazsın araştıracan ben 1yıl öncesine kadar arabaların sadece benzinle yada doğal gaz la çalıtığını sanırdım ve unu unutmayın otobüsler karavanlar onların alternatörleri verimi % 100 çoooook üzerinde
çünkü bi alternatör araba aküsünün durumuna göre sekmanına elektirk çekiyor
arkadaşlar alın size buna benzer bi sistem
http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://i111.photobucket.com/albums/n133/shivathediva/bedini-imhotedpmotor-small.png&imgrefurl=http://acarkaptan-freeenergy.blogspot.com/2009/03/free-energy-bedini-projesi.html&usg=__JYjlz7FzZ3TlykBKtxThZpbuy9I=&h=581&w=640&sz=108&hl=tr&start=1&um=1&tbnid=ZQ_o3qIpxjjowM:&tbnh=124&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dbedini%2Bfan%2Bprojesi%26hl%3Dtr%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:tr:official%26sa%3DG%26um%3D1
ilk ve son videoyu izleyin ve görün BAŞARILAR ;)
s.a
arkadaşlar konuyu baya okudum benimde ilgimi çekiyor aslında bu olur diye arkadaşımız varya doğru söylüyor
12 den vya 24 ten 220 yapamıyormuyuz yapıyoruz 12 yi 220 çevirelim sonra dinemoya bağlıyalım bu dinemodan gelen elektirik 220 olmıyacakmı olacak sonra da dinemodan gelen 220 bi şarz aleti yapıp 12 liğide şarz edelim neden olmasın yapan da var ne olacak hep olmaz demişsiniz açmış olduğuz kkonu içinde teşekür ederim arkadaşlar
bu linkteki yazımı oku 2 adet link var çok büyük arşiv var onlarda
http://www.teknolojiekibi.com/yeni/index.php?topic=1214.40 (http://www.teknolojiekibi.com/yeni/index.php?topic=1214.40)
1.5v kalem pil ile ölçü aletini bozdum 1000v kademesinde olmasına rağmen devreyi denerken :D
-------------------------------------------
bir enerji başka enerjiye dönüşürken mutlak kayıplar oluşuyor
en iyi dönüşüm trafolarda onlarda bile yüzde 5 kayıp ile
tariel kanpanadze ve tesla bilgileri üzerinde yola devam et
bedini projesi 12 satlik dilimler halinde bedava sağlıyabilir akü maliyetleri olmasaydı
ömürlerinden dolayı
ufak bir fan motoruyla deneyebilirsin bir kaç yerde uyguladım led aydınlatmalarında
bu siteye demir atmadan önce 1 sene uraştım bu işlerle para artı zaman lazım ve sabır
eletkrik ve elektronik alt yapı da olmalı uydurma çok proje var sıf eğlence olsun diye nette yayılmış
inanma mıknatıslı olanlar genelde
BSM motor sistemi göründüğünden çok daha karmaşık eğer denk gelirsen
----------------------------------------------------------------------------------------------
kolay gelsin sana
YOUTUBEDE BİR İKİ PROJE VİDYOSU VAR ADAMLAR YAPIYOR BİRAZ HESAP VE NAKİT İŞİ
FREE ENERGY Motor Flywheel energy for freedom (http://www.youtube.com/watch?v=LTLLnUOPOQk#ws)
FREE ENERGY ,ENERGIA LIBRE(MOTOR, ALTERNADOR) (http://www.youtube.com/watch?v=t6_88ir8sTo#ws) :D
slm
usta üstteki video çok büyük bir buluş değil, şöyle ki;
invertörleri bilirsiniz malum, bazen hayatımızda şebekenin olmadığı yerde aküden yani 12v tan 220v elde ederiz hatta bu enerjiyi akü sağlamsa 500w-700w güçlere kadar çıkarırız, bu çıkardığımız sistemle lamba yakarız, akım çekmeyen basit aletleri çalıştırabiliriz. ama bir ısıtıcı gibi yüksek akım çeken devreleri çalıştıramayız.
sonuç olarak bu videoda da adamın yaptığı kinetik enerjiden voltaj elde ediyor hatta 320v yazıyor ibrede, 320v u da vermesine verir ama kaç w gücünde? bunu düşünmek lazım, adam lamba yakıyor, spiral çalıştırıyor, hızar çalıştırıyor, yani akım çekmeyen aletler...
adam bununla hadi bir el kaynak makinası çalıştırsa ya, bence yemez,
sonuç olarak voltaj önemli ancak günümüzdeki cihazlarda voltajın çok önemi yok, amper, watt ön planda.....