http://fuel-efficient-vehicles.org/FEV-hydrogen-generator-build-one.php?vid=96#96 (http://fuel-efficient-vehicles.org/FEV-hydrogen-generator-build-one.php?vid=96#96)
HHO generator olarak ismi gecen modul aslinda suyun hidrojen vede oksijene ayristirilmasidir.Guvenliligi tartisilir.Ama youtup da gordugum bir cok kisi aracinda kullaniyor.Tehlikeli oldugunu gostermek icin bir kac ornek.
http://nl.youtube.com/watch?v=gfk8jXVUF34 (http://nl.youtube.com/watch?v=gfk8jXVUF34)
http://nl.youtube.com/watch?v=igGCH8G3Mzk (http://nl.youtube.com/watch?v=igGCH8G3Mzk)
http://nl.youtube.com/watch?v=Y7DzSTE1wt4 (http://nl.youtube.com/watch?v=Y7DzSTE1wt4)
Boyle bir modulu kullanan verim alan varmi?
Iki onemli nokta var birincisi HHO ile benzin veya dizelin daha verimli yanmasi.Ikincisi ise HHO zaten tek basina bir yakit yani araciniza ikinci bir yakiti takviye ediyorsunuz.
aslında bi aralar merak sarmıştım ama sonradan bırkatım
acaba aramızda hiç deneyen oldumu
Karadag ben ufaktan ufaktan denemeler yapiyorum 8) iyi bir sonuc cikarsa mutlaka yazarim
5.5 amper yukle ufak bir sisede denedim yaklasik yarim saat sonra el degemeyecek kadar isindi.Yani plastik bir kap yerine cam bir sise daha ideal gibi geldi.
Birde bu elektroliz olayinda bu metaller eriyor.Burda hangi tip metal kullanmak daha uygun olur.Simdiye kadar gordugum bakir en hizli eriyeni ama celik daha uzun gidiyor.
Bir cok yerde elektroliz olayindaki harcanan guc vede kazanc olayindan bahsediyorlar.5.5 amper demek farlarini acik gitmek demek.Yani denemeye deger...
remzi benim bildiğim en büyük problem elde ettiğin gazın motorun sıcaklığından yanması..
yani çok düşük secaklıkta yanıyor. bu iş için bir motorsikler motoru aradım ama 4 zamanlı bir motor malesef bulamadım.
bende var 125 lik 4 zamanlı kaç lira verirsin
paralı değil deney yapmak için atıl lazım ;) hem mototsiklet de değil sadece motoru olsa bile yeter
arkadaşlar ben bu konudan uzak kalırmıyım.. geçen yıl dizel aracıma yapmak için nette ne ver ne yok topladım bu konudaki youtube deki bütün görüntüleri seyrtttim..ve krom boru ile çalışan generatörümü yapmak için krom boru aldım..ağız kısmı metrik vidalı geniş cam kavanoz bulmada sıkıntı çektiğim sırada dedektöre bulaşınca ...kaldı....çalışır ve faydalı bir siistem.tek ince düşünülecek kısmı ki çok kolay aracın devrine göre üretrim yapılmalı gaz birikimi olmamalı .PWM kontrollu olmalı ..nette bulabileceğiniz tüm dökümanlar linkteki dosyada ilgilenenlere yardımı olur sanıyorum..
http://www.savefile.com/files/1759717
Emekli Amca paylasimin icin tesekkurler.Metal olarak ta krom kullanmam gerektigini senden ogrendik.Yalniz hobby olarak ugrasan herkes 7-8 amper yukle dakikada 1-2 litre HHO gazini gecemiyorlar.
Bir yerde okudum 723 Hz pulse sinyalleri ile su daha kolay ayrisiyormus.Hemen bizim 555 lerden birini kaptim bi tanede fet ama sonuc yok.Detaylar patent sirrimi yoksa yaniltmacami bilemiyorum.
Bir suru faktor var metalin cinsi,kabin buyuklugu,cozeltinin cinsi,yogunlugu,birde en cok ogrenmek istedigim pulse sinyallerinin frekansi.
Bunu evde tam bir test yapmadan arabaya yerlestirmek istemiyorum.
sudan hidojen+oksijen çıkıyor. yani bi kıvılcım bombaya dönüştürür. Kimisi şey diyordu motor sıcaklığı bildiğimiz gibi 90 derece. hidrojen silindirlere varmadan patlamaya yol açar diyorlardı. Siz bunu nasıl çözdünüz.
Ben bu sistemi evde doğalgaz yerine kullanmak için düşünmüştüm ama pek üzerine gidemedim...
benim bildiğim hidrojen benzinli motorlara göre degil yanınca verdiği ısı motora zarar verebilir.genelde hidrojenden elektrik üretip kullanmak saglıklı .hidrojen gazınında belli basınctan sonra patlama olasılıgı var .bu yü-zden tank ebadı büyük oluyor.iyi arastırın taksime gidicem derken ay da solugu almayın .
Remzi kardes eger HHO 90 derecede yanmis olsaydi simdiye bir kac kavanoz patlatmis olmam lazimdi.Cunku 10 amper yuku yarim saat boyunca kucuk bir kavanoza verirseniz icindeki su kaynamaya basliyor.Kaynayan su da malum 90 dereceyi gecmis durumda oluyor.
Asenkron ustam soylediginde dogruluk payi var ama 1.6 motor dakikada kac litre hava ceker bir dusunelim birde bizim yaptigimiz elektroliz modulunun dakikada 2 litre gaz urettigini varsayarsak.Dakikada silindir basina dusen gaz miktari cok dusuk olur.Isi fazlaliginin motora zarar verecek duzeye gelecegini ben sahsen zannetmiyorum
arkadasım motorlar sizin ben termodinamik varsayalım hiç okumadım gazdan anlamam.kritik basıncı 12.8 atm dir.deney düzeneginize muhakkak basınc emniyet valfi takınız .
Asenkron ustam boyle biseyi kastettin heralde
http://nl.youtube.com/watch?v=LRdsTxXXvtM&NR=1 (http://nl.youtube.com/watch?v=LRdsTxXXvtM&NR=1)
Bunun yapilisida cok kolay 8) kimisi o beyaz borunun icine princ dolduruyor kimisi su ince bulasik telinden.
Ama soyledigin iyi oldu guvenlik acisindan.
youtupta yasak devam ediyo göremedim.her neyse ilk yapmanız geren 1 litre suyun tamanın gaz haline gectiği zaman ve kullanılan elektroliz ve akım degerleri denemelerde hidrojen ve oksijeni boruyla dıs ortama desarj ederseniz patlama riski olmaz .elektroliz olayının tam kontrolu gerceklestikten sonra cıkışına makul büyüklükte tank gerek elektronikteki kondansator işlevi görecek. ani hızlaanmalarda yakıt yeterliliği saglanacak bu tankın üst basınc calışma basınc degerleri belirlenip. hem elektronik hemde mekanik valflerle sistem kontrol altına alınacak.her.gi bir kacak için gaz sensörü ve yangın için otomatik söndürme düzenegiyle dünyayı dolasırsınız.
tabiki sulak bölgeleri rota secerseniz.gerekli otomasyonu tarif ederim elimden geldiğince.
hidrojen ve oksijen gazını nasıl ayrıştırmayı düşünüyorsunuz?
Remzi hidrojenle oksijeni ayirmak cok kolay.Suyun icindeki elektrotlarin anottan oksijen katod dan ise hidrojen cikar.Elektroliz kabinda su temasini kesmeyecek sekilde elektrodlara ayri bolumler yaparsak hidrojenle oksijeni ayirmis oluruz.
Arabasini sadece suyla calistiran bir adam oskijen ve de hidrojen olarak ayirip motorun degisik yerlerinden vermis.Adamin ismi Daniel Dingel google ye yaz binlerce sayfa cikiyor
Ama ben ayirmadan direk motora hava filtresinden sonraki kisimdan vermeyi dusunuyorum.Bakalim bu sekilde dedikleri gibi %45 lere varan tasarruf oluyormu!!!
hidrojeni lpg yada benzin ile oksijeni de hava filtreni uğramadan motora yollamak gerekiyor...
remzi50
hiderojen ile ilgili çalışmaların ne durumda ..?
öncede yazdığım gibi ben bütün hazırlığımı yapmıştım ara verdim..iyi bir sonuç alırsan haberini bekliyorum...yapmayı düşünüyorum...selamlar..
acaba sulu akülerin artı kutup hidrojon eksi kutup oksijen degilmi benmi yanılıyorum.yanlız bende ugraşmak istedim çok tehlikeli inanın bi ara yandım hastanelik oldum dikkat edinnnn bu hidrojen
Emekli Amca vakit buldukca denemelere devam ediyorum.Bugun geri donusum engelleyicinin (flashback arrestor) malzemelerini aldim.Bakalim bir kac kavanoz patlatabilecekmiyim.
Iyi bir sonuc cikarsa yeni bir baslik acip butun teferruatlari payasiriz.Ama arabayla yolda kalirsam onu yazmam haberiniz olsun :D
gelişmeleri ben de sizin kadar merak ediyorum.
tüm paylaşımlar için teşekkürler. bende 5-6 yıl önce bir iki deneme yapmıştım. kardeşimin elbiseleri kısmen bir patlamada yandığı için deneyleri bırakmıştım. ama hala içimde kalmış. merakla çalışmalarınızı bekliyorum.
arkadaşlar foruma yeni katıldım ve HHO generator konusuyla ilgileniyorum bu aralr,kısmetse denemelere başlıyacam.flashback arrestor den bahsetmişsiniz,bunun yapımı için neler gerekiyor acaba veya hazır bulunurmu piyasada?
arkadaşlar 8-9 yıl önce hidrozon makinesi yapmaya çalışırken edindiğim tecrübeleri sizlere aktarmaya çalışıyım.
1-elektroliz için voltaj değil (4 volt yeterlidir) elektrotlardan geçirilen akım önemlidir(DC).ne kadar akım okadar hidrojen.
2-saf su kullanılmalı ve 1 lt suya 1 kaşık potasyumhidroksit(toz halinde kimyasal ozamanlar kilosunu 4 milyona almıştım) ilavesi elektrolizi hızlandırır.bu karışım iyice çözdürülmeli sonra elektrolize başlanmalı.
3-elektrot olarak paslanmaz çelik ve grafit kullanılabilir.grafit biraz pahalıdır ama metal olmadığı için asla çözülmez.paslanmaz çelikse grafitten daha iyi bir iletken olduğu için tercih edilebilir.
4-elektrotlar birbirine ne kadar yakın olursa o kadar iyidir.istendiği kadar paralel elektrot bağlanabilir tabi çok yüksek akımlar verecekseniz.
5-1m3 hidrojen için en az 4kwh elektrik harcamak gerekiyor.arba alternatörleri bunun 10da birini anca üretir.yani 10 saatte 1m3 hidrojenimiz olur.bununla ne kadar benzin tasarrufu sağlanacağını hesaplayın artık.benim tahminime göre 1-2 litre anca.
6-PWM kontrölü emniyet açısından iyidir ayrıca elektroliz kabında gazın birikebileceği fazla hacim bırakılmamalı.yani bileşik bir kap yapılmalı ve su eksildikçe elektroliz kabına su takviyesi yapması için.hem bu sistemin verimliliğinide artırır.
birde suyun fazla ısınması var bunun içinde çıkma araç kalorifer radyatörü ve 15-20 cm lik bilgisayar fanı kullanılabilir.devirdaim pompası olarakta cama su fışkırtan pompa.
arkadaşlar ayrıca en iyi yakıt tasarruf yöntemi gereksiz hızlanma ve frenlemelerden kaçınmaktır.
arkadaşlar baya bi uğraştıktan sonra sistemi yaptım,PWM devresi,flashback arrestor,nem tutucu vs.ancak ilk denememi daha bugün yaptım ama verim göremedim,yani arabanın elektriğinden çaldığı enerjiden daha fazlasını geri veremiyor.ben elektrotları iç içe geçmiş 4 tane krom borudab yaptım ve yaklaşık 25 amper çekiyor(bi ara komple sistemin fotolarını eklerim).acaba elektrotların paslanmaz çelik ve düz plakalar halinde olması verimi arttırabilirmi veya 2 yada üç ünite yapıp seri bağlasak,voltaj bölünür ama akım hepsinden aynı geçer,daha iyi sonuç alınabilirmi.fikri veya tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...
sayın arkadaşım tebrik ederim.sistemi çalıştırmışın. verimli olmasada en azından denemiş ve tecrübe kazanmış oldun. bu tür bir sistemle fazla yakıt tasarrufu sağlanamayacağını yazmıştım.en iyi yakıt tasarrufunun sürücünün aracı kullanmasına bağlı olduğunuda yazmıştım.sistem 20-25 amper civarında zaten alternatörün sağlıyacağı maximum akımı kullanıyordur.yani sistemi iyi kurmuşsun.içiçe boru elektrotlar iyi bir seçim.yakınlık ve alanından dolayı kaynak akımını max a yakın seviyede kullanır.potasyum hidroksit te eklediysen sistem münkün olan enverimli haliyle çalışıyordur.burda elektrot olarak paslanmaz çelik oksitlenmeme bakır ve alaşımları gibi metaller gibi çabuk çözünmediği için kullanılabilir.ama metal olduğu için paslanmaz çelikte er geç çözünecektir ve paslanmaz çelik kullanmak fazladan hidrojen çıkarmaz.kullandığın elektrotlar krom sanıyorum çözününceye kadar devam et.
elektroliz için 4 volt yeterlidir.fazlası ziyan olur.araba için 3 tane seri ünite daha verimli olabilir tabi konulacak yer bulunuyorsa.
alternatörler motorun devirine göre 30 amper civarında akım sağlayabilir.buda satte 30x12=360watt demektir.1m3 hidrojen elde etmek için
4000w gerektiğine göre en verimli sistemle bile bu 10-12 saatte 1m3 anca üretilir.buda nekadar tasarruf sağlar.10-12 saat çalışmada 1-2 litre belki.harcadığın enerji ve kayıpları hesaba hiç katma borçlu çıkarsın.
Alıntı yapılan: aslan7333 - 21 Ocak 2009, 00:24:49
arkadaşlar baya bi uğraştıktan sonra sistemi yaptım,PWM devresi,flashback arrestor,nem tutucu vs.ancak ilk denememi daha bugün yaptım ama verim göremedim,yani arabanın elektriğinden çaldığı enerjiden daha fazlasını geri veremiyor.ben elektrotları iç içe geçmiş 4 tane krom borudab yaptım ve yaklaşık 25 amper çekiyor(bi ara komple sistemin fotolarını eklerim).acaba elektrotların paslanmaz çelik ve düz plakalar halinde olması verimi arttırabilirmi veya 2 yada üç ünite yapıp seri bağlasak,voltaj bölünür ama akım hepsinden aynı geçer,daha iyi sonuç alınabilirmi.fikri veya tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...
Arkadasim 25 amp ile dakikada kac litre hho aldin bilemiyorum ama 0.5 amp ile dakikada 260 ml hho gazi almislar bunu 6.5 watt enerji ile yapmislar.25 amper asagi yukari 300 watt eder yani 46 misli daha fazla enerji kullanmissin.Bana sorarsan arac icin 8 amperi gecme en fazla 10 amper 25 amper su isiticisi seklinde calismazmi !!!
6.5 watt ile yapilmis hho projesi
http://www.panaceauniversity.org/Ravi%20Cell.pdf (http://www.panaceauniversity.org/Ravi%20Cell.pdf)
buda tartistiklari forum
http://www.oupower.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1602 (http://www.oupower.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1602) video goruntuleride var.
HHO icin sadece bir kare dalga surucu yapmakla is bitmiyor.Yaptiginiz hho modulunun su ile rezonansini bulmalisiniz.
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rolls-royce.150m.com%2Fcar_on_water%2Fstan_meyer_fig3.jpg&hash=9f5aae5bf597b4b691e4a015942c8a56d33ec5f8)
Burdaki videodada birakin 25 amperi 40 amper verseniz bu efekti alamazsiniz
http://www.youtube.com/watch?v=-lAWcGe8rL8 (http://www.youtube.com/watch?v=-lAWcGe8rL8) motora baglanan extra vakum pompasi ile daha fazla hho cekiliyor.
Elektrodlara uyguladigimiz sinyal Stenly Mayerin patentine gore bu sekilde olmasi lazim
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.upramene.cz%2Fforum%2Ffiles%2Falbum_pic_648.jpg&hash=4ae0462b2e652f8a9ae4ce2fad34e9b5932aca2a)
Birbiri ardina siddeti artan pulse darbeleri icin Almanlar bu sekilde bi devre yapmislar
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.upramene.cz%2Fforum%2Ffiles%2Fmeyer_elektronik_1_107.gif&hash=e9550b14e71db119d5b0db13538109ee02260efa)
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.upramene.cz%2Fforum%2Ffiles%2Fmeyer_elektronik_2_145.gif&hash=f9a0b3bbf2c021b3a7c95b2cf8cf28c387a430a5)
Ruslarda basit ama mantikli bir devre yapmislar bunun icin,
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.upramene.cz%2Fforum%2Ffiles%2Frozklad_121.jpg&hash=961720f42ba3083d6e83ef4b5b2ddabd4b21493d)
selam arkadaşlar
verimli bir sistemde 250 ml hidrojen için(HHO değil saf hidrojen)1 watt enerji harcamak gereklidir.1m3 hidrojen içinse 4kw.yani 260ml HHO için 6.5watt harcıyan sistem verimli değildir.vakum pompası fazladan HHO çıkarmaz yanlızca suyun buharlaşmasını videoda görüldüğü gibi hızlandırır.yani o kabarcıklar vakumla buharlaştırılan sudan başka birşey değildir.internette yayınlanan her şeye inanmayalım.bir projeye girişmeden önce ciddi kaynaklardan detaylı bilgi edinelim.aksi boşa zaman ve para kaybıdır.
Ercan arkadasim elestirin icin tesekkur ederim.
Ama 1m3 hidrojen icin 4kwh enerji kullaniliyor,4kwh demek bir saat boyunca 4000 watt kullanilmasi demek(yanlisim varsa duzeltin).Yani 4000 watt enerji ile dakikada 16.6 litre hidrojen elde ediyormusuz.Soylediginin su kismi dogru 1 watt enerji ile 250ml hidrojen elde edilmesi ama zaman faktorunu unutmayalim o bir wati 1 saat boyunca uygulamamiz gerekiyor.
Neyse 6,5 watt ile dakikada 260ml hho elde ediyorsak saatte 15 litre hho elde ederiz,ve elde ettigimiz hho orani kullandigimiz guc ile dogru orantili ise saatte 1m3 hho icin 433 watt/saat enerji kullanmaliyiz,yani 1m3 icin 0,4kwh.
Kisaca vermi gormus oluyoruz.
Bir zamanlar abd de yasamiz suyla arabasini calistiran Stenly Mayerin patenti uzerinden bu bilgileri paylasmaya calisiyorum.
Masraf konusundada aklina yatmayan kimse bu sekilde bi devre yapmaya kalkmasin ama isin ucunda hem tasarruf hemde bir seyler ogrenme varsa ben o pahali wooferlerden yuksek watt cikisli amplifkator tesisatlarindan cok cok daha ucuza maal olacagini dusunuyorum...
remzi arkadaşım hidrojen elde etmek için elektroliz hücrelerine 4 volt 1000 amper akımı verirsek neticede 1m3 hidrojen elde etmek için 1saat beklememiz lazım.ama akımı 6000 ampere çıkarırsak 10 dakika sonunda 1m3 hidrojenimiz olur.(aynı zamanda 1/2 m3 de oksijenimiz.toplamda 1,5 m3 HHO eder).fakat harcanan güç aynıdır,harcanan gücü hesaplarken ohm kanunu hatırlayalım.ayrıca elektroliz için 4 volttan fazlası ziyandır yani ne kadar akım okadar HHO.ayrıca vatandaş o kadar verimli bir sistem yapsaydı yeryerinden oynardı.çağın en önemli buluşu bu olurdu.
bilim adamları araçları yürütmek için değişik alternatiflere yönelmezdi.(yakıt pilleri,direk hidrojenin depolandığı tehlike arzeden araçlar gibi)
araçlara bir HHO jeneratörü ilavesiyle bütün sorunlar çözülmüş olurdu.
yinede denemek iyidir,sistem düşündüğümüz gibi çalışmasada bir çok şey öğrenmiş oluruz.ama işin sonunda yapılan masrafa acımakda var.
bunları 7-8 sene önce hidrozon kaynak makinesi yapmaya çalışmış en az 200-300 lira masraf etmiş ve istediği verimi alamamış biri olarak yazıyorum.
Alıntı yapılan: ercan - 11 Nisan 2009, 16:58:14
bilim adamları araçları yürütmek için değişik alternatiflere yönelmezdi.(yakıt pilleri,direk hidrojenin depolandığı tehlike arzeden araçlar gibi)
araçlara bir HHO jeneratörü ilavesiyle bütün sorunlar çözülmüş olurdu.
yinede denemek iyidir,sistem düşündüğümüz gibi çalışmasada bir çok şey öğrenmiş oluruz.ama işin sonunda yapılan masrafa acımakda var.
bunları 7-8 sene önce hidrozon kaynak makinesi yapmaya çalışmış en az 200-300 lira masraf etmiş ve istediği verimi alamamış biri olarak yazıyorum.
Ercan arkadasim eger bilim adamlari araclari hidrojenle calistirmazlarsa millet neden benzin istasyonuna gitsinki bir aracin suyla calismasi o bilimadmalari dediklerinin isine gelirmi.Millete su satarak somurmek zorunda kalacaklar,yagan yagmurami engel olacaklar,Denize girmeyimi yasaklayacaklar!!!
Ama senin aracin hidrojenle calisiyorsa mecburen hidrojen satinalmak zorundasin su degil.
Stenly Mayerin hayat hikayesini okumani tavsiye ederim.Bu adam suyla aracini calistirdigi halde yeryerinden oynamamis.
arkadaşlar konu epeydir atıl durumdaydı,hareketlendiğine sevindim.bu arada ilk yaptığım ünite çok verimsiz olmuştu,25 amperle 0,3 LPM gaz üretebiliyordu(300 ml/dk),birkaç farklı üniteden sonra en son yaptığım 13,8 volt 15 amperle 1LPM üretti ve şu an arabamda takılı ama yinede yetersiz,sistemin birtakım aşılması gereken sorunları var ve dakikada 1,5 LPM in üzerine çıkılması lazım gibi geliyor(LPM= liter per minute).bir ünite daha yapacam.şu an işyerinden yazıyorum,kendi bilgisayarımda fotolar mevcut,sonra eklerim.
fotolar...
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.imageshack.us%2Fimg6%2F192%2Fimg0028tyg.jpg&hash=4aa69ad6d1e542694d4d4cbfacaf2f1d828316e9)
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.imageshack.us%2Fimg6%2F5851%2Fimg0002ibs.jpg&hash=51683bf541b124bf81e68ea7f53495e9c1fc5387)
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.imageshack.us%2Fimg6%2F5417%2Fimg0025z.jpg&hash=360e008823dae398150255e7721ab3f5b3660c1a)
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.imageshack.us%2Fimg6%2F4299%2Fresim004bww.jpg&hash=445479405c6c7f4ee96c5a128ded69514582a1ec)
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.imageshack.us%2Fimg6%2F8743%2Fresim009h.jpg&hash=061637d3f97c86a22d73711ef9f5eaffc652f496)
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.imageshack.us%2Fimg6%2F1102%2Fimg0019dji.jpg&hash=65d30e96d1bb412e5977c668b4f966c1fcb6da4c)
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg6.imageshack.us%2Fimg6%2F4234%2Fimg0022pnb.jpg&hash=802a013c09b12f5d6d79747492cf70544395569d)
Aslan7333 arkadasim oncelikle isciligine hayran kaldim,guzel calisma cikartmissin.Dakikada 1 litre aldigin halde yakitta bir dusme olmadigini yazmissin performansdada mi bir artis olmadi?
Bir cok kisi elektronik surucu kismini sekiledi 1 numara ile gosterdigim yerdeki gibi yapiyor ama isin sirri patenttede belirtildigi gibi elektrotlara uygulanan sinyallerin scoopta 2 numarali yerdeki gibi olmasi gerektigi.
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg5.imageshack.us%2Fimg5%2F6337%2Fwaterfuelcellcircuit.png&hash=d3944bebadd4d99d2b3cc663da2c52679e16976d)
4. fotoğrafdaki pulse modulator devresi ve yine bu sistemle ilgili kulanılıyor ama burada pulse modulatoru akımı kontrol etmek amacıyla kullanılıyor kanaatindeyim.zaten ismide dc motor hız kontrol devresi olarak geçiyor.pwm devreli veya direk aküye bağlıyarak aynı amperde aynı üretimi yapıyor test ettim.devre motorun devrine göre akımı arttırıp azaltma görevi yapıyor.amaç gaz üretmek ise 1 LPM üretiyorum ancak dediğim gibi yetersiz yani 1,5-2 lpm civarında üretim gerekiyor.plaka boyutuyla direk alakalı,çünkü daha önceki yaptığım üniteler daha küçük plakalardan oluşuyordu ve hemen hemen yarısı kadar gaz üretiyordu(aynı akımla),son yaptığım 15x15 cm ama 20x20 cm lik bitane daha yapacam,bakalım nasıl olacak.ısı sorunu halletmek lazım ,ayrıca buharlaşan suyu tutmak için nem tutucu sistemler lazım,fotoda var bitane nem tutcu ama yetersiz.arabadada alt devirlerde farkını gördüm ama fazla uzun çalıştırmadım,hem gaz yeterli değildi hemdeısı ve buhar sorunu vardı.
Ercan arkadasim Aslan7333 arkadasimizin yaptigi sistem bence hidrozon icin bicilmis kaftan.Ben bu sistemle elektronik surucusu olmadan 1000 watt la dakikada 7 litre alanlari gordum.Hatta bu sistemle ev isiticisi yapmis satisa surmusler bile.
http://www.hhohhu.com/ (http://www.hhohhu.com/)
Plakalarin baglantisi zannedersem +-+-+- .... seklinde olmus o zaman iki plaka arasi 12 volt oluyor.Bu hem suyun cok isinmasina haliyle daha fazla nem yapmasina sebep olur.Ercan arkadasizinda dedigi gibi 3-4 volt arasi elektroliz icin cok daha uygun.O zaman plakalari - notr notr + nort notr - ..... seklinde yapsak uyguladigimiz 12 volt plakalar arasinda 3-4 volt arasi paylasilmis olur.O zaman elektronik bir akim kontrolune de ihtiyacin kalmaz ama ben israrla o kare dalga surucunun oyle akim ayari icin olmayip onemli bir yere sahip oldugunu belirtmek istiyorum.
hadi bakalım arkadaşlar tekrar dan hızlansın bu konu uzun zamandır foruma uğrayamıyordum
bu aralar şu hidrojen işine bende merak sardım
son durumlar nedir sayın arkadaşlar:?
Alıntı yapılan: remzi50 - 13 Nisan 2009, 12:22:40
Ercan arkadasim Aslan7333 arkadasimizin yaptigi sistem bence hidrozon icin bicilmis kaftan.Ben bu sistemle elektronik surucusu olmadan 1000 watt la dakikada 7 litre alanlari gordum.Hatta bu sistemle ev isiticisi yapmis satisa surmusler bile.
http://www.hhohhu.com/ (http://www.hhohhu.com/)
Plakalarin baglantisi zannedersem +-+-+- .... seklinde olmus o zaman iki plaka arasi 12 volt oluyor.Bu hem suyun cok isinmasina haliyle daha fazla nem yapmasina sebep olur.Ercan arkadasizinda dedigi gibi 3-4 volt arasi elektroliz icin cok daha uygun.O zaman plakalari - notr notr + nort notr - ..... seklinde yapsak uyguladigimiz 12 volt plakalar arasinda 3-4 volt arasi paylasilmis olur.O zaman elektronik bir akim kontrolune de ihtiyacin kalmaz ama ben israrla o kare dalga surucunun oyle akim ayari icin olmayip onemli bir yere sahip oldugunu belirtmek istiyorum.
eski bir konuya cevap yazmış olucam ama bencede elektrutlar + - - + + - - + şeklinde olmalı stan mayerin yapmış olduğu elektroliz ünitesinde aynı şekilde kullanılmış belki ısınma sorunu bu şekilde çözülebilir
birde stan mayerin tarif ettiği pals sürücüsünden sonra kullanılan bobinler var bu bobinlerin işlevi nedir acaba
EVET BEN LADA VEGA ARABAMDA DENEMELER YAPTIMTAKILDIĞIM YERLER VAR AMA ELEKTRONİKÇİ ARKADAŞLAR YARDIM EDERSE HEMEN ÇÖZEBİLİRİZ.
DENEMELERİM HALA DEVAM EDİYOR . ISINMA İLE İLGİLİ YARDIMA İHTİYACIM VAR.
Alıntı yapılan: AYBUG - 06 Ekim 2010, 22:03:03
DENEMELERİM HALA DEVAM EDİYOR . ISINMA İLE İLGİLİ YARDIMA İHTİYACIM VAR.
Bir önceki sayfadaki mesajımda ısınma sorununa çözüm sunmuştum....kolay gelsin..
merhabalar epey gec de olsa aranıza katılmıs oldum
heyecenlı bir deneme surecini geride bıraktıkdan (ilk suyun patlayabildigini test edip 2. asamada 10at lık bir çapa motorunu %100 HHO ile calıstırmayı basardım. Tabii hareket ettirmeden 30 dk lık bir surede.) simdi 2500 dizel arac için çalısmalarım devam ediyor.+nnn-nnn+nnn- seklinde cell yaptım simdi internetten aldıgım kontrol uniteleri ve baglantı yapacagım baglantı ekipmanlarını tamamlamaya calısıyorum (https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fa1.sphotos.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-snc7%2F293472_10150332393063612_716978611_8289476_1305647746_n.jpg&hash=6034c9a7efbb3085b06c36727a82ee77a181bd9a)