________________________________________________________________________________________________________________________________
Arkadaşlar ben çokta gerçekçi bulmadım sebebi ise bir mol benzinin yanması 1440 m/C enerji açığa çıkarırken bir mol hidrojen 120 m/c enerji açığa çıkarması.
________________________________________________________________________________________________________________________________
japonya'da bir şirket soruna çok net bir çözüm bularak su veya havayla çalışan otomobil üretti.
Artan petrol fiyatları şirketleri alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan otomobiller üretmeye itiyor. Japonya'da bir şirket soruna çok net bir çözüm bularak su veya havayla çalışan otomobil üretti.
Suyun elektrolizi ile hidrojenin ayrıştırılması sonucunda ortaya çıkan elektrik enerjisini kullanarak çalışan aracın tekerleklerine güç elektrik motoru ile aktarılıyor. Otomobilde kullanılan suyun bir özelliği olması gerekmiyor. Japon Genepax şirketinin ürettiği aracın maksimum sürati saatte 80 kilometre.
Otomobil 1 litre su ile yarım saat durmaksızın yol alabiliyor. Üretici şirket bu yeni aracı temmuz ayında düzenlenecek G8 zirvesinde tanıtmayı amaçlıyor. Otomobilin patenti için başvuruda bulunan Genepax, Japon otomobil üreticileri ile işbirliği yaparak aracın yaygın üretimini sağlamayı hedefliyor.
(https://www.teknolojiekibi.com/yeni/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg511.imageshack.us%2Fimg511%2F894%2Fsshot1jw4.jpg&hash=ef594d5e9b763a42b81177751e2ca9691c155874)
alıntı:samanyoluhaber
bu sistemin üzerinde amerikalılar bayadır çalışmalar yapıyor zannedersem hatta şu amerikalıların ünlü aktörü arnolt şvartzeneger de çalışmalara destek amaçlı hammer arazi aracında hidrojen kullanıyordu hatta deposuna suyu doldurup devam ederken haber yapmışlardı biyerlerde
ingilterede de havayla çalışan araçlar şehir içi trafiğinde cirit atıyor yeşil renkli çok tipsiz araç bunlar
bildiğimiz oksişen tüplerini aracın tabanına montelemişler tek dez avantajı yakıt olarak kullanılan basınçlı havanın çok yer işgal etmesi onun için şu an sadece şehir içinde kullanılmakta
bunuda bilimsel haber yapan bir programda izlemiştim
basınçlı havayla çalışan araçlarda mevcut.hatta tata bile üretiyor
bence şehiriçi kullanım için basınşlı hava gayet mantıklı
evet karadağ bende onu diyorum tek dez avantajı havanın çok fazla yerkaplaması bu nasıl oluyor derseniz atıyorum mesela oksijen tüplerini bilirsiniz onun içindeki havayla ancak 3ila 5 km yol yapabilmesi buda yer işgali demek oluyor
basınçlı hava ile çalışan araçlar 110km sürat yapabiliyorlar ve 120 km menzile sahipler.bazı ülkelerde çevreyi ve havayı kirletmemesi nedeniyle şehiriçi taksi olarak kullanılıyor.çalışma sistemleri hakkında baya bir araştırma yapmıştım.bence bu araçlar dünyanın en çevreci ve ekonomik araçları.
suyla çalışan araba çok ilginç elektrolizle hidrojen eldesi yöntemiyle çalışıyorsa 1m3 hidrojen gazı elde etmek için 4kw elektrik enerisi harcanıyor.herhalde bu enerjiyi yakıt pilinden sağlıyordur.o kadar aküyü o kadarcık araca sığdıramazlar.gerçi japonların işi belli olmaz belkide sığdırmışlardır.