Gönderen Konu: arkeojeofizik sistemler  (Okunma sayısı 14066 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı onur600

  • Söz Sahibi
  • General
  • *****
  • İleti: 4072
  • Cinsiyet: Bay
  • ne çektin be...
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #20 : 15 Mayıs 2013, 16:12:36 »
usta;bişeyi çok iyi anladımki ARGE evet bizdeki eksiklik sanırım bu, hepimizin sıkıntısı....falan prof.şöle yapmış filan prof böle yapmış ama yapmış bu adamların imkanları çok bizde malesef kılavye prof'luğu var. olmuyor olmuyor kafayı sıyırmamak içten bile değil,kaç gündür bişeler yapmaya çalışıyorum malesef bi adım gidemedim bu kadar zor değil bundan eminim....
yola devam nediyelim pilavdan dönenin kaşığı kırılsın
saygılar...
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...


Teknolojiekibi Tokat bayi

Çevrimdışı onur600

  • Söz Sahibi
  • General
  • *****
  • İleti: 4072
  • Cinsiyet: Bay
  • ne çektin be...
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #21 : 16 Mayıs 2013, 08:28:33 »
syn ..tekdedektör ustam nerelerdesiniz bıraktınız beni burda bi ses verseniz diyorum....umarım bi sıkıntı yoktur.
(size ileti gönderdim)
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...


Teknolojiekibi Tokat bayi

Çevrimdışı TEKDEDEKTOR

  • Cezalı
  • Yüzbaşı
  • *
  • İleti: 212
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #22 : 22 Mayıs 2013, 15:30:55 »
 arkadaslar  sızlere kısaca ultrasonıc  EMAT.....teknolojısınden bahsedıcem  ve son paylasımım olarak  sızlerle paylasmıs olcam   daha once belıttım gıbı  pıoze trasduserlerle bu ısın zorluklarını anlatmıstım  EMAT teknolojınınde bıze cok kolaylıklar sagladını ve  topragın ıcınde ılerledını  toprakta kullanım teknı uzerıne calısmalarımı anlattım ve bıtmek uzere
....ematın acılımı  ....(elektro manyetık akustık donusturucu...)  ve gonderılen sınyal akustık  cok yaklasık olarak manyetık alanla dogru orantıdadır


detay sıtesı  turkceye cevırerek incelemenızı tavsıye ederım  [size=78%]http://www.innerspec.com/node/18[/size] 


 bundan sonrakı dıger  gelısmelerı asenkron ustanın sıtesınden takıp edebılırsınız...   HOSCAKALIN
http://asenkronusta.com/usta/forum/index.php?board=123.0
boş bir kafa  şeytanın calışma odasıdır

Çevrimdışı BigBang

  • Yüzbaşı
  • ***
  • İleti: 422
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #23 : 22 Mayıs 2013, 15:50:29 »
Sn. Tekdedektör ,
 
ULTRASONIC  dalgalarla toprakta veya başka yerlerde ancak yüzeysel işlemler yapabilirsiniz . Toprağın derinlerine işletmeniz mümkün değil . Yüzlerce Watt güç sarfetseniz bile vericileri 0,5 watt'ı geçmeyen VLF dedektör dedektörler kadar penetrasyon belki sağlayabilirsiniz . Diyelim yüzlerce watt güç kullanmayı göze aldınız . Bu ULTRASOUND  dalgaların harmonikleri bazı radarlar tarafından oldukça kolay görülebilecek ve kaçak yayın yapmakla suçlanabilir veya yerinizin tespiti çok kolay olabilir .
 
Yüksek frekansları GPR larda kullanabiliyoruz da Ultrasound niye kullanamıyoruz diyenlere bu 2 prensibin farklarını iyi araştırmalarını tavsiye ederim .Elektromanyetik ve Ses dalgalarının farklarını daha iyi algılamamızda fayda var . Eğer SONIC ( konuşma ve duyma sesi bandında) bir devre  ile definecilik işleri düşünüyorsanız Jeofizik Bilimi  zaten bu konuyu SISMIK başlığı altında anlatmış.
 
Bilimsel olurken O'nun sınırlarını da bilmekte fayda var . Burda yazdıklarım Tekdedektör arkadaşa yazılmış gibi görünse de aslen konuya ilgili herkesedir . Saygılarımla ...

Çevrimdışı TEKDEDEKTOR

  • Cezalı
  • Yüzbaşı
  • *
  • İleti: 212
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #24 : 22 Mayıs 2013, 16:44:49 »
bıgbang usta  once  ses dalglaları ne sekılde olursa olsun ultra yada dusuk duzeyde  toprakta ilerliyomu  önce bunu tespıt et  frekansı fılan onemlı degıl .....onlar halledılır....
  yuksek guc fılanda dusunmedım  radar frekanslarına ulasacak bı teknolojık cıhazımda yok...benı bulamazlar heheheee







....artı  bır site ısmı verıp emat fılan farketmez sıstem uzerınde dusundunmu...once....bana gore internet siteler fılan hikaye  sohbetler sahane  sıte ısmı verıyorumkı bunlar daha bılımsel gelıyor bana ve ben anlatsam ne yazar ki....farkı ne olcak..bı sıte daha bunuda oku  şunuda oku  hep oku  allah allah......[size=78%]http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_acoustic_transducer[/size]       


 ben kımseye bısıy yapındemıyorum  ..herkes yaptını paylasıyor....bende oyle  ..bılınclenelım..kaslarımızı degıl  beynımızı gelıstırelım...  defıne altınlar hıkaye
boş bir kafa  şeytanın calışma odasıdır

Çevrimdışı onur600

  • Söz Sahibi
  • General
  • *****
  • İleti: 4072
  • Cinsiyet: Bay
  • ne çektin be...
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #25 : 28 Mayıs 2013, 17:59:51 »
bu başlıktaki çalışmalarımız  'of '  konumuna alınmıştır...
saygılarımla.
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...


Teknolojiekibi Tokat bayi

Çevrimdışı napolyon59

  • Teğmen
  • *
  • İleti: 56
  • www.teknolojiekibi.com
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #26 : 03 Temmuz 2014, 01:05:10 »
Selamlar bu konuya uygun cıhaz SYSCAL KID Swıch 24 bu cıhaz yapılabılırmı nedersınız.


Çevrimdışı onur600

  • Söz Sahibi
  • General
  • *****
  • İleti: 4072
  • Cinsiyet: Bay
  • ne çektin be...
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #27 : 03 Temmuz 2014, 13:07:27 »
Bu tarz cihazlar yapılabilir ki zaten yapılmış ve kullanılır durumda...
Öncelikle cihazı ne amaçla kullanacağız hedefimiz ne olacak.
Bu cihazla boşluk,mahsen,oda ve tarihi yapıları toprak altında bulmak mümkün.
Metal tespitide mümkün olsa da,kütlesi büyük önem taşıyor.
Hala hazırda pc destekli 2o-25bin tl ye satılan modelleri mevcut.


Örneğin üçü bir arada ;D


« Son Düzenleme: 03 Temmuz 2014, 13:19:46 Gönderen: onur600 »
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...


Teknolojiekibi Tokat bayi

Çevrimdışı napolyon59

  • Teğmen
  • *
  • İleti: 56
  • www.teknolojiekibi.com
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #28 : 06 Temmuz 2014, 16:15:59 »
Butür cıhazlarda amac oncelıklı zemın etudu yapmak bundansonrakı cekımlerde program yorumlamasından da aranılan bır bosluk veya cekım yapılan yer bır tımulus ıse ensuphelı olan yerı tespıt etmek ona göre emeğımızı ve zamanımızı bosa harcamamak bu tur cıhazlar bosa kazdırmaz.Resımdekı examıner cıhazı bıldığım kadarıyla yunan yapımı kullanıcılardan hıc olumlu yorum yok bu ıslerın cıhazı deıl bence.

Çevrimdışı onur600

  • Söz Sahibi
  • General
  • *****
  • İleti: 4072
  • Cinsiyet: Bay
  • ne çektin be...
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #29 : 06 Temmuz 2014, 16:38:51 »
Evet  resimdeki cihazı bilinçli olarak ekledim.Bende takip ettiğim kadarıyla pekte olumlu görüş yok bu cihaz hakkında.
Konumuza dönecek olursak,bilemiyorum bi ara kafaya takmıştım ama nedense hevesim kalmadı artık.(sıktı)
Birde şu var ki sağlam program desteği gerekiyor bu proje için...
Saygılar.
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...


Teknolojiekibi Tokat bayi

Çevrimdışı napolyon59

  • Teğmen
  • *
  • İleti: 56
  • www.teknolojiekibi.com
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #30 : 12 Temmuz 2014, 14:18:54 »
Toprak altı zemın etüdünü en ıyı yapan cıhazlar bence bu cıhazlar başka yolu yok bunun ama hala malıyet olarak cok pahalılar.

Çevrimdışı onur600

  • Söz Sahibi
  • General
  • *****
  • İleti: 4072
  • Cinsiyet: Bay
  • ne çektin be...
Ynt: arkeojeofizik sistemler
« Yanıtla #31 : 13 Temmuz 2014, 00:49:25 »
Evet zemin analizi için mutlaka olmalı...
Ancak define arayan kişinin fazla zamanı olmuyor...Bu sistem arkeolog veya jeofizkçiler tarafından tercih edilmekte.
Bu nedenle sitede fazla ilgi görmüyor.Bak konuyu açmışız iki uç kişi anca yazmış zaten.
Bi şema tasarlanırsa veya bulunursa üzerine bişeler konur.

Yoksa beyinde kalan 3_5 hücreyide bu sisteme heba etmek gerekli mi bilemiyorum...
Saygılar.
LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR...

Delilik, şüphesiz aptallıktan daha iyidir...


Teknolojiekibi Tokat bayi