Gönderen Konu: lpg de aracın motor ısısının daha hızlı yükselmesi ve zararı  (Okunma sayısı 6372 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Karadağ

  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • İleti: 8470
  • Cinsiyet: Bay
  • R & D ENGINEER
    • TeknolojiEkibi
Arkadaşlar arabama lpg dönüşümü yaptıralı 25000 km oldu. Allah a şükür bir problem yaşamadım. Bu zamanda bazı tesbitlerde bulundum ve bu tesbitler

hakkında çeşitli ustalardan yorum ve onay aldım. Bunların başında gelen tesbit motor ısısının lpg de çok daha hızlı artması oldu. Motor ısısının artma nedenini

araştırdığımda şununla karşılaştım. LPG kuru bir yakıttır ve benzin gibi yağlama özelliği yoktur. Buda sürtünmenin benzine oranla çok daha fazla olmasını ve

doğru orantılı olarak ısınında çok daha hızlı yükselmesini sağlamaktadır. Tabii bunun yanında motorun ömründen de çalmaktadır. Bunu teyit etmek ve buna karşı

önlem almak için birkaç ustayla görüştüğümde çok samimi arkadaşım olan bir usta bir tür yağlama sisteminden bahsetti. Ayrı bir deposu olan bu sistem

sanırım lpg borusuna bir enjektör iğnesi ile bağlanıyor ve benzinde olan yağlamaya benzer bir yağlama sağlamaya çalışıyor.

Şimdi gelelim asıl soruya arkadaşlar bu sistem hakkında bilgisi olan yada kullanan varmı. Gerçekten işe yararmı? Yada bahsettiğim soruna

başka bir çözümbilen varmı?


insanlar sizi eskisi gibi kullanmadıklarında değiştiğinizi söylerler…

Eğer bir aptala laf anlatmaya çalışırsan dışarıdan bakanlar iki aptalın sohbet ettiğini sanırlar.

Kamburlar ülkesinde sırtı düze sakat denir.

Çevrimdışı emir

  • Yüzbaşı
  • ***
  • İleti: 220
  • Cinsiyet: Bay
benzinli  araçlara  bi  zamanlar  yag  yaktırılıyordu  buda  ekonomik  olsun  diye.manifottan  ama  nasıl yapıldıgını  görmedim  ben  çok ugraştım  yakıt  azalır  fakat  çekiş  düşer.belkide  senin  aradıgın  emme  manifotuna  şırınga  baglayarak  yag  yaktırılması  olmasın
DADAŞ

Çevrimdışı Karadağ

  • Global Moderator
  • General
  • *****
  • İleti: 8470
  • Cinsiyet: Bay
  • R & D ENGINEER
    • TeknolojiEkibi
sanırım senin dediğin olay peki bir işe yarıyormu bu
insanlar sizi eskisi gibi kullanmadıklarında değiştiğinizi söylerler…

Eğer bir aptala laf anlatmaya çalışırsan dışarıdan bakanlar iki aptalın sohbet ettiğini sanırlar.

Kamburlar ülkesinde sırtı düze sakat denir.

Çevrimdışı emir

  • Yüzbaşı
  • ***
  • İleti: 220
  • Cinsiyet: Bay
dedigim  gibi  emme  manifoltuna  çok  ince  kanaldan  yag  çektirilmesi  ben denemedim ama  duymuştum.gidecek  yag  kanalı  çok  ince  olmalı  fazla  yag  olmaz  ayarlı  bişe  yapsanız  siz   yinede  bi  sorun  benimle  hem  fikir  olunursa  deneyin.yada  bi  ara  ben  dener  size  derim  benim araba  skoda  pikap  yakıdı az  ondan  denemedim  ama  jipime  denemedigim  kalmadı  ya  karbiratora  adam  atsanız  yer
DADAŞ

Çevrimdışı 10kaptan10

  • Yüzbaşı
  • ***
  • İleti: 360
  • Cinsiyet: Bay
arkadaşlar aracınızın motoru zaten kendini yağlıyor böyle bir şeye hiç gerek yok derim ben kendimce

asenkron

  • Ziyaretçi
lpg de ilk calışma ve rampalarda yaglama problemi olmaktadır.bu nedenle ilk calışma benzinle yapılıp motor ısınıp piston yaglanması saglandıktan sonra lpg alın aynı sekilde rampaları benzinle cıkın olay bundan ibaret.

TalaBalo

  • Ziyaretçi
lpg de arac n motor s s n n daha h zl yukselmesi ve zarar
« Yanıtla #6 : 11 Haziran 2009, 00:36:43 »
I am sorry, that I interrupt you.