remzi düşüncelerin ve paylaşımın için teşekkür ederim.biraz daha detaya inelim o halde senin için.dişli sistemini biliyorsundur.sadece bisikleti düşün.pedalı çevirdiğim kısımdaki dişlinin çapı elbetteki motorun miline bağlı olan kısmın çapından çok çok daha büyük olacak.şöyle ki 1:5 olsa ben bir tur pedal çevirdiğimde motor mili 5 tur dönecek.bunu bir kenara bırakalım 2. konuya gelelim.
rüzgar enerjisindeki durumda cut-in 3,5-5m/s cut-off 25m/s
3,5m/s = 0,972km/h
5 m/s = 1.38 km/h
25 m/s = 7 km/h
yani elektrik üretek için minimum hızım saatte 1km olmalı.zaten doğrultucu da bu değerden aşağıdaki yerleri kırpacak ve enerji yokmuş gibi varsayacak. cut off değeri dediğimiz ise motoru korumak için kullanılan bir değer.o değerin üzerinde rüzgar esince duruyor mantığı.yani saatte 7km hızla esen rüzgarda bu motor duruyor.bunun için farklı otomatik frenleme sistemleri geliştirilmiş.
burada ben bisiklet pedalını ortalama 1sn de 1tur döndürsem ve pedalın bağlı olduğu dişlinin yarıçapı:12cm olarak tasarlasam;
1sn --> 1 tur = 2*pi*r = 2*3,14*5cm => 1tur = 75,36 cm
pedaldaki hızım = 0,7536 m/s
1:5 oranındaki arka tekerdeki hızım bu hızın 5 katı olacak
arka teker hızım = 5*0,7536 = 3,768 m/s = 1.04666 km/h
bu tasarımı 1:6 - 1:10 gibi durumlarda tasarlamak mümkün.1:5 durumunda gereken minimum hıza ulaşıldığı görülmüştür.sanırım bu daha açıklayıcı oldu.
ayrıca bişeyler tasarlama noktasında birileri gülüyorsa bu onların ayıbı.ben düşündüklerimi buraya yazıyorsam siz de faydalanın diye yazıyorum.işe yarar da birileri yapar diye.lütfen biraz saygılı olalım.teşekkürler.