bu sistem genel olarak gemilerde kullanılmaktadır. çalışma prensibi su basıncı değiştirilirek kaynama noktası değiştiriliyor. buharlaşan su kanatçıklara çarpıp sarnıçlara aktarılıyor.
gemi seyir halinde iken dizel motorların soğutma suyu kapalı devre halinde dolaşır bu su tatlı sudur. sıcaklığı motorun yatak sıcaklığı kadar ısınır ama kapalı devre içinde soğutulur.
denizden çekilen su bir tank içinde toplanır. burada basıncı değiştirilir. ve motorun yatak suyu kapalı devrede dolaştırılır. tankın içinde basıncı değişmiş su kaynamaya daha sonra buharlaşmaya başlayacaktır. ve içinde deniz suyu dolaştırılan kanatçıklara çarpan buharlar tekrar soğuyarak ikinci bi hazneye aktarılır. burdanda tatlı su sarnıçlarına aktarılır. bu su saf suya yakın bir değerde insan sağlığına zararsız ancak hiç bir tadı olmayan bir su haline gelecektir. bunu anlamadan içmenin tek yolu soğuk olarak içmektir.
bu linkte temsili olarak çizilmiş çalışma mantığını anlatan bir resim bulunmaktadır.
http://rapidshare.com/files/69484058/eva.PNG.html